Wtorek, 10 października 2017
Prognozy PwC
Analitycy PwC prognozują, że rynek mediów i rozrywki w Polsce będzie rósł w latach 2017-2021 średniorocznie o 3,34 proc. W 2021 roku przychody sektora mają, według prognozy, sięgnąć ok. 45,3 mld zł. Według raportu „Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2017-2021” w skali całego świata rynek mediów i rozrywki będzie rósł w średniorocznym tempie 4,2 proc., czyli szybciej niż w Polsce. Wzrost branży na świecie ma być w najbliższych latach napędzany przez rosnące przychody generowane przez wideo w internecie (6,0 proc. średniorocznej stopy wzrostu w latach 2016‑2021), reklamę internetową (4,3 proc. wzrostu) oraz gry wideo (2,7 proc. wzrostu). Analitycy PwC prognozują z kolei, że spadki dotkną w latach 2016-2021 branż takich jak: kina (1,2 proc. spadku), reklama zewnętrzna (–1,7 proc.), muzyka (spadek o 2 proc.), reklama telewizyjna (–2,8 proc.), B2B (–2,9 proc.), a także radio (spadek o 3,4 proc.). Największą dynamikę w tym zakresie wykazywać mają natomiast: sprzedaż gazet (8,3 proc. spadku średniorocznie), czasopism (6 proc. spadku), książek (4,5 proc. spadku) oraz przychodów telewizji i wideo (4,2 proc. spadku). Na podstawie powyższych statystyk pojawia się teza, według której w skali globalnej siłę napędową stanowić będą cztery sektory: wideo …
Wyświetlono 25% materiału - 190 słów. Całość materiału zawiera 760 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
Dostęp czasowy
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
Dostęp terminowy
Płatność kartą płatniczą lub przelewem
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail.
Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeżeli jesteś już abonentem Rynku Książki