Czwartek, 19 marca 2009
Rzecz o Iwonie Haberny
Czasopismo"Magazyn Literacki Książki"
Tekst pochodzi z numeru3/2009
Im dłużej się zna Iwonę Haberny, tym łatwiej można się przekonać, że w tej ujmującej bezpośredniością i serdecznością kobiecie tkwi silna, bezkompromisowa, ale i… skromna osobowość. Że towarzysząca każdemu powitaniu w progach Wydawnictwa Literackiego otwartość w jednej chwili ustąpić może miejsca stanowczości w sposobie argumentowania racji, której trudno nie ulec. Potrafi być słodka jak miód i ostra jak czuszka. Urodziła się w 1962 roku w Krynicy Zdrój. Studia magisterskie z filologii polskiej i filozofii ukończyła na Uniwersytecie Jagiellońskim. Pracę w branży rozpoczęła w 1996 roku w wydawnictwie Znak, gdzie do 2000 roku pracowała jako szefowa działu promocji. Dała się poznać szczególnie podczas organizacji obchodów 40-lecia oficyny, pierwszych tak hucznych w nowej Polsce. Po odejściu ze Znaku założyła własną firmę (Agencja Promocyjna Oko), specjalizującą się w organizacji i promocji wydarzeń kulturalnych, jak festiwale jazzowe, Uniwersytet Latający Znaku, Dni Tischnerowskie (także Znakowskie) czy festiwal literacki związany z wręczaniem Nagrody Fundacji Kościelskich, w ramach której odpowiada dziś za wszystkie działania promocyjne. Nie rezygnując z tej działalności od 2003 roku pełni funkcję dyrektora działu promocji i PR w Wydawnictwie Literackim. Zdecydowana, niekiedy impulsywna, zawsze jednak przytomna, przygotowana do rozmowy profesjonalistka. Za dającą niekiedy o sobie znać szorstkością kryją się życzliwość i dusza romantyczki pełnej miłości do świata i ludzi, z własnymi dziećmi (syn i córka) na czele. Rozpromieniona potrafiła kilka lat temu chwalić się, że syn pochłonął kolejny tom „Pottera”, i to w oryginale – nim na półki księgarskie trafiła edycja polskojęzyczna. Rozprawiając o własnych nigdy nie zapomni zapytać się o cudze dzieci – nie z PR-owskich lub kurtuazyjnych pobudek. Tę swoistą dychotomię w sposobie bycia dość dobrze …
Wyświetlono 25% materiału - 264 słów. Całość materiału zawiera 1056 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się