Wtorek, 2 kwietnia 2019
RAPORT DAYMAKERINDEX 2019
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 494 (5/2019)
Rośnie jakość obsługi klienta w polskich sklepach – wynika z  corocznego badania Daymakerindex. Siódme miejsce w rankingu spośród wszystkich badanych branż sektora handlu detalicznego zajęła sieć Księgarnie Świat Książki, osiągnęła też najwyższy wynik w branży księgarskiej. Jakość obsługi wzrosła również w sieci Empik. Daymakerindex to badanie jakości obsługi klienta opracowane przez Daymaker. Pierwszy audyt przeprowadzono w 2009 roku, badając szwedzkie sieci handlu detalicznego. Obecnie badanie ma dużo szerszy zakres i jest przeprowadzane w całej Europie. Metodą pomiarową wykorzystywaną w badaniach jest Mystery Shopping, który polega na tym, że sklep odwiedzany jest przez „tajemniczego klienta” (Mystery Shopper), który następnie wypełnia ankietę dotyczącą wizyty. Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone w  okresie między 11 a 31 stycznia 2019 roku. Bazowało na 540 obserwacjach podzielonych na 108 sieci sklepów, które działają w 12 branżach sektora handlu detalicznego. Najlepszy wynik ze wszystkich przebadanych sieci w Polsce osiągnęła marka jubilerska Yes (98 proc.). Zaraz po niej uplasowały się marki Vision Express (96,3 proc.) i New Balance (95,3 proc.). Na siódmym miejscu znalazła się sieć Księgarnie Świat Książki (93,7 proc.), awansując z 27. miejsca. W ciągu trzech ostatnich lat poziom obsługi klienta w sieci wzrósł o ponad 30 proc. W tegorocznej edycji badania w kategorii „księgarnia” przebadano również sieć Empik, która uzyskała wynik na poziomie 88 proc. (w 2018 roku – 70 proc.) i tym samym zajęcia 28. miejsce w rankingu poziomu obsługi klienta. Największy spadek w tym roku odnotował Rossman – z 77,3 proc. w roku 2018 do 37 proc. …
Wyświetlono 25% materiału - 219 słów. Całość materiału zawiera 879 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się