Jak było? 450 wystawców, 30 tys. odwiedzających, kilkaset spotkań autorskich na stoiskach, w salach seminaryjnych, dyskusje w ramach Festiwalu Literatury im. Josepha Conrada, cieszące się każdego roku większym zainteresowaniem akcje promocji czytelnictwa, wreszcie interesujące (w przeważającej większości) i tłumnie oblegane debaty branżowe – czyli wszystko to, co powoduje, że 14. Targi Książki w Krakowie należy uznać za sukces. O ile poprzednia edycja imprezy, z kilkoma punktami prezentacji e-czytników stanowiła zaledwie przyczynek do mocnego wejścia nowych technologii na rodzimy rynek wydawniczy, tak podczas zakończonych przed kilkoma dniami targów, dzięki Salonowi Nowych Mediów, właśnie nowe rozwiązania technologiczne były jednym z najbardziej widocznych elementów targów. Swoją obecność mocno zaznaczył Woblink z bardzo okazałym stoiskiem i przyciągającym dużą uwagę zwiedzających iPadem, eLib, e-księgarnia Gandalf, firma 7Bulls czy Libranova. W Krakowie był także – wyraźnie jednak przygaszony – Kolporter Info ze swoim eClicto. Na wszystkich stoiskach kłębiły się tłumy czytelników zainteresowanych coraz dynamiczniej wkraczającymi w krąg masowej wyobraźni, choć w dalszym ciągu stosunkowo słabo dostępnymi, książkami elektronicznymi. Lekkim rozczarowaniem było ograniczenie spotkań z polskimi czytelnikami laureatki Literackiej Nagrody Nobla z 2009 roku Herty Müller, w wyniku którego pisarka nie pojawiła się w hali przy ul. Centralnej. Mimo wszystko wielu odwiedzających skorzystało z unikalnej możliwości współautorstwa książki z wybitną autorką. Zresztą licznie przybyli na targi autorzy to kolejna jasna strona podwawelskiej imprezy. Silną grupę stricte literacką współtworzyli m.in.: Olga Tokarczuk, Julia Hartwig, Katarzyna Grochola, Andrzej Stasiuk, Janusz Głowacki. Nieco inny rodzaj twórczości prezentowali: jak zwykle niezwykle aktywny prof. Władysław Bartoszewski, niezmordowany weteran targowych spotkań o. Leon Knabit OSB, …
Wyświetlono 25% materiału - 252 słów. Całość materiału zawiera 1009 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu,
należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880.
Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.