Czwartek, 1 grudnia 2011
Co czytają inni
Czasopismo"Magazyn Literacki Książki"
Tekst pochodzi z numeru11/2011
Na tegorocznych targach frankfurckich najczęściej spotykaną książką była biografia Steve’a Jobsa. Jej autor Walter Isaacson zapewnił sobie współpracę bohatera, co wzbudziło zainteresowanie, nikt jednak nie mógł przewidzieć dodatkowej – i potężnej – reklamy, jaką książce zapewniła śmierć Jobsa. Tytuł w przedsprzedaży wyskoczył na szczyty list bestsellerów, o prawa do przekładów bili się ci, którzy wcześniej odrzucili maszynopis, wydawcy z gotowym produktem przyspieszali daty publikacji. U Penguina znalazłem parabiografię kolejnego geniusza nowych mediów, twórcę portalu Amazon Jeffa Bezosa. W „One Click” (Portfolio/Penguin) amerykański dziennikarz Richard L. Brandt dobiera mu się do skóry. Nie chodzi jednak o wyciągnięcie i ujawnienie jakichś sekretów, co samo w sobie nie byłoby łatwe ze względu na wytrwałe i konsekwentne wysyłanie przez Bezosa wszystkich dziennikarzy na drzewo. To jeszcze jeden z powodów, dla których lubię tego geeka. Bo Bezos to geek modelowy, informatyczny maniak, który świat bada na ekranie komputera. Równocześnie nie jest zaślepiony, uczy się na swych błędach, wpierw dokładnie je analizując. Najlepszym dowodem gwałtowny wzrost i równie spektakularny upadek firmy – Bezos startował z nią w garażu. W 1997 roku, po dwóch latach działalności, musiał już inwestować w ogromne magazyny, trzy lata później okrzyczano go „największym przegranym internetu”, gdy ogłosił straty na poziomie 1,74 mld dolarów. Nie był to tylko jego upadek, historycy biznesu mają specjalne określenie dla …
Wyświetlono 25% materiału - 213 słów. Całość materiału zawiera 854 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się