Wtorek, 4 czerwca 2019
LAUREACI PLEBISCYTU 30-LECIA
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 498 (9/2019)
Środowisko zawodowo związane z książką i nasi czytelnicy wybrali! Oto najważniejsze i najbardziej wpływowe osobowości polskiego rynku książki: Włodzimierz Albin, Andrzej Chrzanowski, Zbigniew Czerwiński, Sonia Draga, Edward Dreszer, Grzegorz Gauden, Łukasz Gołębiewski, Grażyna Grabowska, Jerzy Illg, Jadwiga Jędryas, Barbara Jóźwiak, Dorota Koman, Irena Koźmińska, Anna Król, Hanna Macierewicz, Krzysztof Masłoń, Waldemar Michalski, Jacek Olesiejuk, Mieczysław „Bimon” Prószyński, Joanna Rzyska, Izabela Sadowska, Rafał Skąpski, Włodzimierz Skleniarz, ks. Leszek Skorupa, Leszek Sosnowski, Ewa Stiasny, Monika Sznajderman, ks. Roman Szpakowski, Paweł Szwed i Tadeusz Zysk. Uroczyste ogłoszenie wyników głosowania i wręczenie Dyplomów Koleżeńskiego Uznania odbyło się 23 maja podczas 10. Warszawskich Targów Książki. To właśnie te wyżej wymienione osoby – 12 pań i 18 panów – zdobyły najwięcej głosów w Plebiscycie 30-lecia, spośród 150 kandydatów wytypowanych przez kapitułę złożoną z przedstawicieli organizacji i  mediów branżowych (lista dostępna jest na stronie www.rynek-ksiazki.pl/plebiscyt). Wcześniej prowadzono konsultacje w środowisku, aby stworzyć najlepszy kształt tego przedsięwzięcia. Przygotowano listę wstępną, na której znalazło się 400 osób – z dużym sukcesem w działaniach biznesowych, a także zaangażowanych w działalność społeczną dla całego środowiska. Uwzględniliśmy również osoby, które już odeszły, takie jak Andrzej Adamus, założyciel Wydawnictwa Dolnośląskiego, Adam Myszor, założyciel Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego, czy Andrzej Kuryłowicz, właściciel wydawnictwa Albatros. Co warte podkreślenia, wszystkie organizacje branżowe poparły projekt Plebiscytu 30-lecia. A są to: Polska Izba Książki, Polskie Towarzystwo Wydawców Książek, Stowarzyszenie Wydawców Szkół Wyższych, Stowarzyszenie Księgarzy Polskich, Stowarzyszenie Autorów i Wydawców Copyright Polska, Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga, Stowarzyszenie Wydawców Katolickich, Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, Polska Izba Druku, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Księgarzy. Partnerem projektu było Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, a także Murator Expo. Patronatem medialnym wydarzenie objęły: „Nowe Książki”, serwis Lubimyczytać.pl, „Świat Druku”, „Wydawca”, Portal Księgarski, „Magazyn Literacki KSIĄŻKI” i serwis Rynek-ksiazki.pl. Pierwotnie projekt zakładał wytypowanie 10 najważniejszych i najbardziej wpływowych osób. Wybór okazał się karkołomny. Mamy więc wspaniałą trzydziestkę na trzydziestolecie. Są wśród nich przedstawiciele wydawnictw, organizacji pozarządowych, drukarń, organizatorzy targów, krytycy literaccy, badacze rynku, promotorzy książek i czytelnictwa. Co kilkukrotnie podkreślali sami laureaci, za ich sukcesem stoją zespoły ludzi zaangażowanych w swoją pracę, w pracę na rzecz książek i czytelników. Wszak za każdym sukcesem w biznesie stoi dobra drużyna. Z kolei za sukcesem drużyny stoi dobry lider. A stworzenie dobrego zespołu wymaga wielkich umiejętności i odrobiny szczęścia. Jak ktoś kiedyś słusznie zauważył: najlepsi liderzy dążą do tego, aby służyć ludziom, a nie samym sobie. Warto się od nich uczyć, korzystać z ich profesjonalizmu, podpatrywać ich działania. Jestem pełna podziwu i uznania za ich wkład, konsekwencję oraz pracę na rzecz polskiej książki. I jestem dumna z tej trzydziestki, i z tego, że nasze drogi w ciągu mojego dwudziestoletniego funkcjonowania w branży przecięły się. Cieszymy się, że ogłoszony przez Bibliotekę Analiz plebiscyt skłonił wielu ludzi z branży do przemyśleń. Otrzymaliśmy całe mnóstwo głosów pozytywnych, są też osoby, które kontestują jego wyniki, wyliczają kolejne nazwiska, których zabrakło na liście, zgłaszają swoje typy. Szkoda tylko, że nie wyrazili swojego zdania, gdy był na to najwłaściwszy czas – czyli czas głosowania między …
Wyświetlono 25% materiału - 484 słów. Całość materiału zawiera 1939 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się