Poniedziałek, 14 sierpnia 2006
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru175


Mimo połowy sezonu urlopowego blisko 30 osób uczestniczyło 2 sierpnia w organizowanym przez Bibliotekę Analiz szkoleniu „Jak wydać i skutecznie wypromować książkę – marketing na rynku wydawniczym”. Szkolenie poprowadził dr hab. Grzegorz Karasiewicz – kierownik Katedry Marketingu Wydziału Zarządzania UW. Uczestnicy zastanawiali się przede wszystkim, jakie należy podjąć kroki, by decyzja o wydaniu książki była racjonalna, jakimi badaniami i analizami marketingowymi należy poprzedzić decyzję o jej druku oraz na podstawie jakich przesłanek oszacować optymalny nakład. Kolejnym zadaniem osoby odpowiedzialnej za promocję jest ustalenie strategii marketingowej produktu: określenie segmentów rynku, ocena ich atrakcyjności, wybór rynku docelowego oraz pozycjonowanie książki na rynku i wreszcie wybór całego szeregu działań marketingowych wraz z określeniem budżetu.

Szkolenie okazało się tym ciekawsze, iż stało się okazją do wymiany doświadczeń osób na co dzień zajmujących się promocją. Mamy nadzieję, że podstawy naukowe marketingu, poparte przykładami i dodatkowo codziennym doświadczeniem pracowników działów marketingu, okażą się przydatne w dalszej pracy, której efekty staną się być może przyczynkiem do kolejnej edycji cyklu „Jak wypromowano bestseller”. W szkoleniu wzięli udział przedstawiciele wydawnictw: C.H. Beck, Bellona, Bertelsmann, Bis, Charaktery, Edycja Świętego Pawła, Egmont, Granna, Hachette Livre, Instytut Praktycznej Edukacji, Multico, Pearson Education, Sic!, Via Medica, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Wydawnictwo Księży Sercanów oraz Wydawnictwo Pedagogiczne Operon. Wszystkim serdecznie dziękujemy za aktywne uczestnictwo.

Już dziś gorąco zachęcamy do udziału w kolejnych szkoleniach Biblioteki Analiz, szczególnie w zaplanowanym na koniec września spotkaniu „Najnowsze technologie w działalności wydawniczej – zagadnienia prawne”. Szczegółowe informacje na temat tego i planowanych szkoleń znajdziecie Państwo już niebawem na łamach naszego czasopisma oraz na stronie internetowej www.rynek-ksiazki.pl/szkolenia.

Autor: ANNA LUDWINIAK