Poniedziałek, 1 kwietnia 2019
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 494 (5/2019)
Wydawca lubi wydawać, rzecz oczywista, wydawać książki, ale też wydawać pieniądze. Wprawdzie ma węża w kieszeni, gdy idzie o reklamę, niechętnie płaci autorom, redaktorom i tłumaczom, jeszcze mniej chętnie agentom, ale za to dystrybucję potrafi wesprzeć prawdziwie po pańsku, jak na elitę przystało. Skąd mi to przyszło do głowy? Otóż niedawno znajomy z branży opowiadał mi, ile to który z wydawców stracił w świętej pamięci firmie Matras. Ten milion, ten dwa, a inny tylko trzysta tysięcy. Słucham bez ekscytacji, bo mnie to ani nie dziwi, ani nie bulwersuje. Myślę sobie tylko, jak to jest, że ciągle ci sami tracą miliony? Nie uczą się na błędach? Nie pamiętają, ile stracili w: Kwadro, Światowidzie, Marce, Wkrze, a ile w takim Składzie Księgarskim Centrum, na którym Matrasa budowano? A juści, że pamiętają. Ale lubią wydawać, więc hojną ręką wspierali tego i innego bankruta. Kazus Matrasa nie tak wcale odosobniony. Prosty pomysł na biznes – ściągać szybko kasę od klientów i nie płacić dostawcom. A jeśli już płacić, to na pewno nie w terminie. A jeśli już koniecznie trzeba w terminie, to może nie za wszystko. Bo część sprzedaży można wykazać z opóźnieniem. Dużo w ogóle można, gdy się ma własne magazyny hurtowe i własną, rozstrzeloną po całym kraju sieć detaliczną. Pomysł tak prosty, że aż genialny. Wielu go na rynku książki próbowało powielać. Na taką skalę nie dali rady. Tylko Matrasowi przez lata się udawało. Tylko Matrasowi uchodziło na sucho. Dlaczego? Na to pytanie nie umiem odpowiedzieć, bo Matras źle płacił, ale też źle sprzedawał. Co …
Wyświetlono 25% materiału - 253 słów. Całość materiału zawiera 1012 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się