środa, 3 września 2014
Inwestycje rozwojowe WSiP
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru389
Rządowa ofensywa na rynku podręczników szkolnych w perspektywie kilku kolejnych lat znacząco ograniczy możliwości biznesowego działania, a przede wszystkim realizowane przychody wielu podmiotów z segmentu wydawnictw edukacyjnych. Bez inwestycji w nowoczesną ofertę i pozapodręcznikowe produkty dalsze funkcjonowanie wielu z nich wydaje się realnie zagrożone. Pod koniec sierpnia jeden z liderów segmentu publikacji edukacyjnych, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, zaprezentował kilka z podjętych przez siebie działań inwestycyjnych, które mają pozwolić firmie nie tylko odrobić część przewidywanych strat, które może ona ponieść w kolejnych latach, ale także ustalić nowe biznesowe paradygmaty, dynamicznie wchodząc na mniej eksplorowane dotychczas przez siebie rynki. Pierwszy z tych obszarów to stale rosnący rynek edukacji pozaszkolnej, choć motorem do jego rozwoju są między innymi postępujące zmiany w edukacji szkolnej i fundamentalnym dla niej systemie egzaminów na koniec poszczególnych etapów edukacyjnych. Wyraźnie pokazują to nie tyle słabe wyniki tegorocznego egzaminu maturalnego, ale przede wszystkim zmiany, jakie w tym obszarze zajdą w roku 2015, wraz z inauguracją nowych zasad i kształtu matury. – Uczenie się przez całe życie to zmiana filozofii życia, podejścia do samorozwoju. Dziś już wszyscy musimy uczyć się przez całe życie, dlatego zmienia się rola szkoły i nauczyciela. Szkoła przestała być miejscem, w którym wyłącznie przekazywano wiedzę (transmitowano ją). Obecnie szkoła musi nauczyć ucznia, jak uczyć się samemu. Według dostępnych badań większość wiedzy ucznia pochodzi ze źródeł pozaszkolnych. Uczeń musi budować własne zasoby wiedzy. W przyszłości szkoła może stać się przede wszystkim miejscem konsultacji. Wiedza jest kapitałem społecznym, zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i grupowym. Zmiana myślenia o kształceniu polega na zawierzeniu w dziecko – twierdzi prof. dr hab. Stefan Michał Kwiatkowski, przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Badań EdukacyJnych i w-ce przewodniczący Komitetu Rozwoju Edukacji Narodowej PAN. Taki kierunek rozwoju edukacji daje asumpt do powstawania nowych modeli biznesowych i produktów. – Nauka poza szkołą to rosnący rynek. Jego wartość jest porównywalna do rynku tradycyjnej edukacji, szacowana na ok. 800 mln zł – przyznaje Jerzy Garlicki, prezes zarządu WSiP. W celu zdiagnozowania bieżących tendencji w zakresie preferencji i potrzeb uczniów, wydawnictwo zleciło przeprowadzenie odpowiedniego badania, które pod koniec 2012 roku przeprowadził Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. Z badań tych wynika między innymi, że najpopularniejsze tradycyjne rozumiane jako drukowane, a nie cyfrowe pomoce naukowe, z których korzystają uczniowie, to kompendia wiedzy, opracowania i repetytoria oraz testy z pytaniami sprawdzającymi wiedzę. Z tego typu publikacji korzysta aż 85 proc. uczniów trzeciej klasy szkół ponadgminazjalnych, 74 proc. uczniów klasy drugiej i 71 proc. uczniów pierwszej klasy. Są to również podstawowe pomoce dla nieco ponad 50 proc. uczniów z trzeciej klasy gimnazjum. Ta ostatnia grupa największym uznaniem darzy natomiast testy z pytaniami sprawdzającymi wiedzę (72 proc. wskazań). Niemal identyczny odsetek zwolenników mają one wśród uczniów ostatniej klasy szkół ponadgminazjalnych (73 proc.). Wśród pozostałych uczniów z tego etapu edukacji cieszą się one uznaniem znacznej, ponad 60 proc. …
Wyświetlono 25% materiału - 461 słów. Całość materiału zawiera 1845 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się