Poniedziałek, 4 grudnia 2006
Strajk pocztowców a wysyłkowa sprzedaż książek
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru183
Przez ostatnie dwa tygodnie żyliśmy w kraju w pewnym stopniu sparaliżowanym za sprawą pocztowców. Domagając się podwyżek płac i poprawy warunków pracy, w kilku miastach listonosze nie doręczali przesyłek. W samej tylko Warszawie w wyniku przyłączenia się innych pracowników poczty do akcji listonoszy stanęła praca w wielu urzędach i zostały one zamknięte. Pewne grupy klientów mogły liczyć na zdecydowane działania mające ułatwić normalne ich funkcjonowanie, jednak działanie większości zostało ograniczone bądź wręcz sparaliżowane. Wśród firm działających w branży wydawniczej z największymi trudnościami musiały zmierzyć się podmioty wyspecjalizowane w sprzedaży wysyłkowej jak kluby książki, internetowe księgarnie bądź wydawnictwa, których istotna część przychodów generowana jest dzięki sprzedaży bezpośredniej. Okazuje się, że firmy te nie dały się całkowicie zaskoczyć. Dysponują bowiem narzędziami, które pozwalają ustrzec się podobnych komplikacji. Prawie żaden ze znaczących podmiotów nie był zmuszony zapłacić frycowego. Oddajmy im jednak głos. W Sieci Mówi Krzysztof Jerzyk, prezes Merlin.pl: – Większość przesyłek nadajemy jako paczki, a nie listy, i są one dostarczane specjalnym serwisem, najczęściej samochodowym, a nie przez listonoszy. W związku z tym problem nas nie dotknął. W skrajnych przypadkach mógł dotyczyć niewielkiej grupy klientów, którzy otrzymali awizo i nie mogli zrealizować go z powodu zamknięcia niektórych urzędów pocztowych przez dwa-trzy dni. Na pytanie o przerzucenie ciężaru realizacji zamówień na usługi kurierskie odpowiada: – Nasi klienci na co dzień i tak mają możliwość wyboru między usługą pocztową a kurierską w tej samej cenie. Według słów Jacka Kotura, przedstawiciela Empik.com, jedynie 15 proc. ich zamówień realizowane jest za pośrednictwem poczty. Ponad połowa klientów decyduje się na odbiór towarów osobiście, w salonach. Dalej wskazuje na trudności: – Po pierwsze, dotyczyły przesyłek, które zostały zamówione wcześniej z opcją …
Wyświetlono 25% materiału - 273 słów. Całość materiału zawiera 1094 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się