Poniedziałek, 12 czerwca 2017
Oferta i wpływ Amazona
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru461
Firma doradcza PwC opublikowała właśnie raport „Total Retail 2017. Jak przetrwać w cyfrowym świecie handlu”. Raport koncentruje się na inwestycjach, które będą musiały poczynić firmy z sektora handlowego, by w przyszłości sprawnie funkcjonować na światowym rynku. Opracowanie PwC oparto na wynikach badania przeprowadzonego w 32 państwach na grupie blisko 24,5 tys. ankietowanych. W polskiej odsłonie internetowego badania wzięła udział reprezentatywna grupa składająca się z 357 respondentów. Badanie potwierdziło m.in., że na miejscowym rynku detalicznym to tradycyjne sklepy pozostają najpopularniejszym miejscem zakupów. Codziennie odwiedza je 26 proc. ankietowanych, a 18 proc.  robi to przynajmniej raz w tygodniu. Na tendencje te nakłada się stopniowy wzrost znaczenia urządzeń mobilnych, który uwidacznia się na przykład we wzroście liczby transakcji zawieranych za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Wciąż kluczowe znaczenie ma również budowanie obecności firmy w sieci. Jedną z możliwości jest korzystanie z platform (takich jak Allegro czy Amazon). A skoro mowa o tym gigancie internetowej sprzedaży, to w raporcie PwC dużo uwagi poświęcono właśnie analizie modelu biznesowego e-potentata, w tym jego znaczenia dla polskich konsumentów i możliwości, jakie oferuje ona przedsiębiorcom. Po pierwsze, z danych PwC wynika, że w tej chwili z usług Amazona korzysta 13 proc. Polaków, podczas gdy w przypadku próby światowej wynik ten przekracza 50 proc. Zatem jakie plusy przynosi korzystanie z platformy? „Po pierwsze ogromna liczba klientów odwiedzających ją codziennie. To ważne z punktu widzenia pre-commerce, czyli czasu spędzonego przez konsumentów na poszukiwaniu towarów i podejmowaniu decyzji związanych z wyborem marki. Dodatkowo, Amazon oferuje posiadaczom konta firmowego szeroki wachlarz narzędzi analitycznych pozwalających przykładowo śledzić poziom …
Wyświetlono 25% materiału - 254 słów. Całość materiału zawiera 1016 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się