Poniedziałek, 29 stycznia 2007
Z początkiem roku wydawnictwo Nasza Księgarnia uruchomiło nowy serwis WWW.
Poniedziałek, 29 stycznia 2007
W czerwcu minie pięć lat od założenia Espace, firmy, która postanowiła specjalizować się w dystrybucji trudnej literatury humanistycznej. Mówi Aleksandra Śnieć, właścicielka: – Znaleźliśmy się w niszy, którą po przejęciu przez Matrasa zwolniła Akademia- Klon.
Poniedziałek, 29 stycznia 2007
Wydawnictwo Znak
Zakończył się kolejny dobry rok w zakresie sprzedaży praw autorskich do książek wydawnictwa Znak. Podobnie, jak w latach ubiegłych, nasze książki cieszyły się dużym zainteresowaniem wydawców zagranicznych. Spektakularnym sukcesem jest sprzedaż praw do nowej powieści Pawła Huelle „Ostatnia wieczerza”, które wydawca brytyjski kupił w oparciu o pierwszy rozdział.
Poniedziałek, 29 stycznia 2007
Zarządzenie wiedzą – cz. 3
Zarządzanie wiedzą jest zestawem działań mających na celu dostarczenie właściwym ludziom właściwej wiedzy we właściwym czasie. Choć ta definicja jest nieco przewrotna, świetnie ukazuje stopień złożoności jej przedmiotu.
Poniedziałek, 8 stycznia 2007
Wydawnictwo Naukowe PWN nabyło 50 proc. udziałów w SuperMemo World
Kontynuując działania wynikające ze strategii rozwoju Grupy Wydawniczej PWN na drodze akwizycji, Wydawnictwo Naukowe PWN nabyło pod koniec grudnia 2006 r. 50 proc. udziałów w poznańskiej spółce SuperMemo World.
Czwartek, 14 grudnia 2006
Opis z publiakcji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku przychody wydawnictwa Arkady wyniosły 9,17 mln zł, z czego na sprzedaż książek przypadło 8,79 mln zł. Oznacza to spadek w stosunku do roku 2004 o 7 proc (9,4 mln zł). Liczba wydanych w 2005 roku tytułów była mniejsza niż rok wcześniej i wyniosła 84 pozycje, w tym 44 nowości. Łącznie nakłady wyniosły 237,5 tys. egz., sprzedano 393,8 tys. egz. Struktura sprzedaży przedstawiała się następująco: 28,5 proc. – albumy, 20 proc. – poradniki, …
Czwartek, 14 grudnia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołebiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna Adam zamknęła rok 2005 obrotem w wysokości 10,2 mln zł, z czego na sprzedaż książek przypadło 8,8 mln zł (spadek o 1 proc.). Ze 182 tytułów wydanych w 2005 roku, 80 pozycji stanowiły pierwsze edycje. Łącznie nakłady wyniosły 1,58 mln egz., sprzedano 1,31 mln egz. Struktura sprzedaży w 2005 roku kształtowała się następująco: 72 proc. – edukacja, 21 proc. – literatura religijna, 6 proc. – książki popularnonaukowe. Średnia cena zbytu książki wynosiła 10,50 …
Czwartek, 14 grudnia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Przychody wydawnictwa Langenscheidt w 2005 roku wyniosły 10,27 mln zł, z czego na sprzedaż książek przypadło 9,55 mln zł (wzrost o 38 proc. w porównaniu do roku poprzedniego). Nakładem wydawnictwa ukazało się 38 tytułów, w tym 35 nowości. Łącznie nakłady wyniosły 915 tys. egz., sprzedano 825 tys. egz. w średniej cenie 13,90 zł Struktura sprzedaży Langenscheidt Polska w 2005 roku kształtowała się w następujący sposób: 52 proc. – podręczniki i kursy, 32 proc. – słowniki, …
Czwartek, 14 grudnia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku obroty OddK wyniosły 12 mln zł. Przychody ze sprzedaży książek spadły o 25 proc., z 13,47 mln do 9,6 mln zł. Wydano 430 tytułów, z czego 145 stanowiły pierwsze wydania. Łącznie nakłady wyniosły 600 tys. egz., sprzedano 520 tys. egz. Struktura sprzedaży przedstawiała się następująco: 94 proc. – poradniki dla biznesu, 6 proc. – podręczniki. Pod koniec 2005 roku kapitały własne firmy wyniosły 25,2 mln zł. Średnia cena książki to 68 zł. …
Czwartek, 14 grudnia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W.A.B. zamknęło rok 2005 przychodem w wysokości 12,19 mln zł, z czego na sprzedaż książek przypadło 9,63 mln zł. Nakładem wydawnictwa ukazało się 160 tytułów, w tym 78 pierwszych wydań. Łącznie nakłady osiągnęły wysokość 703,5 tys. egz., a sprzedaż 570,5 tys. egz. Rok 2005 wydawnictwo zakończyło ze stratą w wysokości 330 tys. zł. Kapitały własne firmy wynosiły 4,79 mln zł. Średnia cena zbytu książki to 18 zł. Na koniec roku 2005 w W.A.B. zatrudnionych było …
Czwartek, 14 grudnia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku Wydawnictwo Edukacyjne Wiking zrealizowało przychody ze sprzedaży książek w wysokości 10 mln zł. Jest to wynik gorszy od uzyskanego w 2004 roku o 26 proc. (13,5 mln zł). Nakładem oficyny ukazało się 150 tytułów, w tym 18 nowości.
Czwartek, 14 grudnia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Wydawnictwo Juka-91 zamknęło rok 2005 przychodem ze sprzedaży książek w wysokości 12 mln zł, co daje spadek sprzedaży aż o 58 proc. w stosunku do roku 2004 (28,2 mln zł). Nakładem oficyny ukazało się 75 tytułów, w tym 15 pierwszych wydań. Łącznie nakłady wyniosły 1,5 mln egz., sprzedano 1,4 mln egz. przy średniej cenie 8,20 zł. Na koniec roku w wydawnictwie zatrudnione były 32 osoby.