Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku wydawnictwo Zielona Sowa zrealizowało sprzedaż o wartości 15,82 mln zł. Spadek przychodów w stosunku do 2004 roku wyniósł 6 proc. (16,75 mln zł). Nakładem oficyny ukazało się 565 tytułów, w tym 183 pierwsze wydania. Łącznie nakłady wyniosły 3,2 mln egz., sprzedano 2,9 mln egz. Struktura sprzedaży przedstawiała się następująco: 40 proc. – encyklopedie, słowniki i poradniki, 30 proc. – literatura dla dzieci i młodzieży, 30 proc. – beletrystyka dla dorosłych. W 2005 …
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W sierpniu 2006 roku Muza odkupiła 50 proc. udziałów w wydawnictwie Wilga. Było to sfinalizowaniem ciągnących się przez ponad rok rozmów. W nowym, dwuosobowym, zarządzie wydawnictwa znaleźli się Jan Wojniłko i Włodzimierz Czarzasty. Wiadomo, że tak jak różnią się nasze oferty, tak różni się sposób sprzedaży. Inaczej sprzedaje się literaturę i albumy, inaczej książkę dziecięcą. Muza ma lepiej opanowane tradycyjne kanały dystrybucji, Wilga markety – mówi Jan Wojniłko . Upraszczając, można powiedzieć, że Wilga do …
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku przychody ze sprzedaży książek wydawnictwa LektorKlett wyniosły 17,9 mln zł, co stanowi 4 proc. wzrostu w stosunku do roku poprzedniego (17,2 mln zł). W latach 2002-2004 przychody wydawnictwa wzrosły o ponad 150 proc., a zysk netto ze 170 tys. zł za 2003 rok do 2,24 mln zł w 2004 roku. W roku 2005 wydawnictwo zanotowało zysk netto na poziomie 407 tys. zł. Utrzymuje się wyraźny trend wzrostu produkcji – w 2005 roku …
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Rok 2005 był bardzo udany dla Domu Wydawniczego Rebis. Po kilku latach pewnej stabilizacji obrotów doszło tym razem do dynamicznego ich wzrostu – przychód wyniósł 18,59 mln zł, z czego na sprzedaż książek przypadło 18,34 mln zł (wzrost o 22 proc.). Opublikowano 218 tytułów, z czego 115 stanowiły pierwsze wydania. Łączny nakład wyniósł 954 tys. egzemplarzy, a sprzedaż przekroczyła 900 tys. egzemplarzy. Rebis osiągnął zysk netto w wysokości 1,28 mln zł, kapitały własne wynosiły 14,11 …
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku przychody wydawnictwa C.H. Beck wzrosły o 16 proc. – z 31,3 do 36,3 mln zł. Beck jest niekwestionowanym liderem wśród wydawców książek dla prawników, jego konkurenci znaczną część przychodów uzyskują dzięki sprzedaży produktów elektronicznych i wymiennokartkowych. Nakładem wydawnictwa ukazało się 245 tytułów, w tym 116 pierwszych wydań. Kapitały własne firmy w 2005 roku wynosiły 16,5 mln zł.
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Przychody wydawnictwa LexisNexis w 2005 roku wzrosły o 12 proc., z 34,28 do 38,52 mln zł. Opublikowało 174 książki, w tym 59 nowości. Łącznie nakłady wyniosły 243,8 tys. egz., sprzedano 242 tys. egz. Kapitały własne firmy wynosiły 8,2 mln zł. Na koniec 2005 roku w wydawnictwie zatrudnionych było 195 osób.
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku łączne przychody Publicatu, Wydawnictwa Dolnośląskiego i Książnicy wyniosły 40,16 mln zł (wzrost o 15 proc.). Nakładem grupy w 2005 roku ukazała się rekordowa liczba 599 tytułów, w tym 246 nowości. Łącznie nakłady wyniosły 4,79 mln egz. W ofercie Grupy Wydawniczej Publicat znajduje się blisko 3 tys. tytułów, obejmujących swoją tematyką pełną ofertę rynkową: od książek dla dzieci przez publikacje popularnonaukowe, słowniki i encyklopedie, albumy krajoznawcze i poradniki, po książki z zakresu literatury …
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Pod koniec 2005 roku wydawnictwo MAC Edukacja przejęło oficynę Juka-91, a w styczniu 2006 roku ofertę Pracowni Pedagogicznej i Wydawniczej. Tym samym kielecka spółka wzbogaciła się o nową gamę produktów, w tym dwa cykle podręczników do nauczania początkowego – segmentu, w którym jest liderem.
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku Znak zrealizował przychód ze sprzedaży w wysokości 49,5 mln zł, notując ogromny wzrost – o ponad 66 proc. w stosunku do roku 2004 (29,7 mln zł). Wydawnictwo opublikowało 199 tytułów, z czego 94 stanowiły pierwsze edycje. Łącznie nakłady osiągnęły poziom 2,72 mln egz., sprzedano 2,28 mln egz. Na koniec 2005 roku w Znaku zatrudnionych było 67 osób.
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Przychód ze sprzedaży książek uzyskany przez Wydawnictwo Wiedza i Praktyka w roku 2005 osiągnął poziom 54 mln zł, co stanowi 22 proc. wzrostu w stosunku do roku 2004. Wydawnictwo opublikowało 35 tytułów, 9 z nich to nowości. Sprzedano ponad 1,15 mln egz. publikacji, z czego 86 proc. stanowią publikacje wymiennokartkowe, a 8 proc. publikacje elektroniczne. Zysk netto w 2005 roku wyniósł 7,3 mln zł, a kapitały własne – 16,25 mln zł. Na koniec 2005 roku …
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku po raz drugi z rzędu wzrosły przychody Wydawnictwa Naukowego PWN, poprawił się też wynik finansowy netto. Wygląda na to, że najgorsze lata spółka ma za sobą. Po okresie wysokich strat, które w Grupie Kapitałowej PWN sięgnęły łącznie blisko 80 mln zł, firma nie tylko zaczyna przynosić zyski, ale też inwestuje, próbując zdobywać nowe rynki zbytu. Moją ambicją jest zbudowanie wokół PWN silnej grupy wydawniczej. Rynek książki wszędzie dzieli się na literaturę piękną, …
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Firma Young Digital Poland na początku 2006 roku zmieniła nazwę na Young Digital Planet. Zmiana nazwy wiąże się z ekspansją YDP na inne kraje. Już od dłuższego czasu zakres działalności oraz cele YDP sięgają rynku globalnego. Firma rozwija się bardzo dynamicznie – w 2005 roku łączny przychód ze sprzedaży wyniósł 77,3 mln zł. Oznacza to 80 proc. wzrost w stosunku do roku 2004, kiedy to spółka miała 42,8 mln zł przychodu. Na koniec 2005 roku …