BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 165
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji.Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości ok. 20-40 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych.Zainteresowaniem Czytelników cieszą się także działy "Prawnik radzi" oraz porady z zakresu marketingu, promocji itp., w których analizujemy największe i... najmniejsze sukcesy wydawnictw.Całości dopełnia błyskotliwy felieton Andrzeja Nowakowskiego. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (tegorocznym laureatem został WSiP).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie.
W Numerze
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
Po długotrwałej wojnie cenowej o podręczniki, być może przyjdzie czas na następną. Padały już w ostatnich czasach, negowane przez wydawców, propozycje drukowania na cieńszym, a więc lżejszym papierze, teraz kolej na papier ekologiczny. Jak podało „Życie Warszawy”, firma MAP Polska (wcześniej Ecco Papier) chce, by wydawcy drukowali podręczniki na takim właśnie surowcu. Tymczasem, jak zauważył Piotr Marciszuk, już sami handlowcy firmy, przedstawiając ofertę przyznali, że papier ekologiczny nie nadaje się do druku książek szkolnych. – …
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
Jak podała 6 kwietnia „Gazeta Wyborcza”, powołując się przy tym na nieoficjalne informacje serwisu „Internet Standard”, największy na świecie sklep internetowy Amazon.com wchodzi na polski rynek. Firma z Seattle miała podpisać umowę z jedną z polskich spółek działających na rynku e-commerce. „Nie ma jeszcze informacji, jak miałaby wyglądać taka współpraca, czy wzorem Google i eBay powstałaby polskojęzyczna wersja serwisu, czy też Amazon oferowałby książki polskich wydawnictw” – pisaliśmy na stronie Rynek-Ksiazki.pl. Sprawdziliśmy nawet właściciela domeny …
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
7 kwietnia w sali konferencyjnej PAP odbyła się prezentacja pierwszego z piętnastu tomów „Dzieł zebranych” Jana Pawła II. Wydawnictwo M wprowadziło do sprzedaży pierwszą część cyklu – encykliki. Kolejnych 14 ukazywać się będzie co trzy-cztery miesiące. Wydanie całości zajmie więc ponad trzy lata. Kolejne części zawierać będą: adhortacje (t. 2), listy (t. 3), konstytucje apostolskie i orędzia (t. 4), katechezy (t. 5, 6, 7), homilie i przemówienia (t. 8, 9, 10, 11 i 12), modlitwy …
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
W dniach 7-10 kwietnia gościł w Polsce pisarz brytyjski David Mitchell. Autor odwiedził Warszawę i Szczecin, by promować polskie wydanie swojej powieści „Atlas chmur”, która ukazała się nakładem Bellony.
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
Wydawnictwo Edgard wprowadza na rynek serię audiobooków do samodzielnej nauki języków obcych. Kursy idealnie nadają się do słuchania w domu, samochodzie czy w podróży. W skład każdego zestawu wchodzi płyta audio CD (ponad 70 minut) z nagranymi lekcjami oraz podręcznik z pełnymi tekstami wszystkich nagrań, słowniczkiem do każdej lekcji, tłumaczeniami oraz odpowiedziami do pytań ćwiczeniowych. Seria liczy 15 pozycji
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
Przychody ze sprzedaży Polskich Wydawnictw Profesjonalnych w 2005 roku wyniosły 122,77 mln zł (wzrost o 9 proc. w porównaniu z rokiem 2004), z czego na sprzedaż publikacji (bez prasy) przypadło 113,69 mln zł (wzrost o 6 proc.). Nakładem wydawnictwa ukazało się 251 tytułów, w tym 155 pierwszych edycji. Łączny nakład książek to 365 tys. egz., a sprzedano – 275 tys. egz. Grupa PWP zatrudnia 293 osoby. Kapitały własne na koniec 2005 roku wynosiły 34,55 mln …
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
Wydawnictwo Bezdroża podpisało umowę z firmą Michelin na polską edycję przewodników z logo tej znanej (nie tylko z opon) firmy. Roczna sprzedaż przewodników i map Michelina sięga 20 mln egz., rozprowadzane są w 90 krajach. Współpraca rozpocznie się od wydania w kwietniu i maju pięciu przewodników z serii „Udany Weekend” po najchętniej odwiedzanych miastach Europy: Paryż, Rzym, Londyn, Dublin i Barcelona.
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
W Sali Balowej Pałacu Potockich, który znajduje się wśród zabudowań Uniwersytetu Warszawskiego, 25 marca zebrała się grupa najwybitniejszych historyków zajmujących się dziejami Europy Wschodniej, aby uhonorować laureatów XIII edycji Nagród „Przeglądu Wschodniego”. Gospodarzem był prof. Jan Malicki, red. nacz. pisma, który powiedział, że spotkanie jest „Świętem nauk wschodnich”.
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
Zakończyły się VI Warszawskie Spotkania Komiksowe. Jak podała „Gazeta Wyborcza”, w niedzielę, 26 marca, w kinie Ochota, miłośnicy komiksu mogli obejrzeć najlepsze polskie i zagraniczne historie z dymkiem oraz wziąć udział w prelekcjach. Imprezę odwiedziło ok. 600 osób. Dużą popularnością cieszyły się polskie serie, publikowane przez wydawnictwa Mandragora czy Zin Zin Press. .
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
Działające przed laty wydawnictwo ŁAD wraca na rynek. Ukazały się dwie nowe pozycje poświęcone najnowszym dziejom Polski. Książka „Sowieckiemu zniewoleniu – NIE. Harcerska druga konspiracja 1944-1956” jest pracą zbiorową z przedmową legendarnego dowódcy Stanisława Broniewskiego („Orszy”). Ujawnia nieznane i skrywane przez lata dzieje z historii harcerstwa w warunkach ustroju komunistycznego.