BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 169
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji.Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości ok. 20-40 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych.Zainteresowaniem Czytelników cieszą się także działy "Prawnik radzi" oraz porady z zakresu marketingu, promocji itp., w których analizujemy największe i... najmniejsze sukcesy wydawnictw.Całości dopełnia błyskotliwy felieton Andrzeja Nowakowskiego. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (tegorocznym laureatem został WSiP).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie.
W Numerze
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Batalii podręcznikowej ciąg dalszy
Kolejne, proponowane przez ministra Giertycha centralne regulacje to mit. Przecież już teraz MEiN może wywierać Burza w nocniku Batalii podręcznikowej ciąg dalszy realny wpływ, zatwierdzając listę podręczników. Sposób, w jaki się to odbywa jest tajemnicą poliszynela, a konkurencji, która rzeczywistą jakość podręczników by weryfikowała, nadal jak na lekarstwo. Nie dziwi to, kiedy wydawcy stosują takie „akcje promocyjne”, o jakich powszechnie słychać. Kpiną na tym tle pobrzmiewa głos nauczycieli, iż praktyki te „nawzajem się znoszą, więc …
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
O sieciowej promocji książek dla starszych dzieci
Przez lata obserwacja stron internetowych budowanych przez polskie oficyny raczej sceptycznie kazała oceniać poziom wykorzystania potencjału Sieci dla działań marketingowych i wydawniczych. W szczególności można było odnieść wrażenie, że rodzimi edytorzy nie umieją w pełni uruchomić możliwości promocyjnych oferowanych przez to – już przecież nie tak nowe – medium. Nazbyt często polski internauta miał wrażenie, że oficyny traktują posiadanie witryny jako… irytujący obowiązek (wynikający z dręczącego pytania: „czy już jesteście w Internecie?”). Takie „wymuszone” strony …
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Polacy i książki w świetle badań IKiCz BN
Według ostatniego sondażu zrealizowanego pod koniec 2004 roku przeczytanie (także czytanie, przeglądanie lub korzystanie) przynajmniej jednej książki w ciągu roku zadeklarowało 58 proc. co najmniej 15- letnich mieszkańców Polski. Pozostałych (42 proc.) przez cały rok w ogóle do książki nie sięgających, uznać należy za część społeczeństwa pozostającą poza oddziaływaniem kultury czytelniczej. Wynik ten sytuuje Polskę tylko nieco poniżej średniej ustalonej w 2003 roku w badaniach Eurobarometru dla 13 krajów kandydujących wówczas do Unii Europejskiej – …
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
24 maja Rada Nadzorcza Domu Książki Warszawa odwołała zarząd spółki – prezesa w osobie Mikołaja Burcharda oraz członka – Sabinę Czaplicką-Firlej, która nadal pełni funkcję dyrektora finansowego. Na ich miejsce powołano Piotra Połulicha – jako prezesa i Krzysztofa Boratyńskiego – członka zarządu.
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
2 czerwca odbyło się doroczne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy hurtowni Wkra. Zarządowi w składzie Artur Pawłowski (prezes) i Krzysztof Chudek (członek zarządu) zostało udzielone absolutorium za rok 2005. Co jednak dla rynku znacznie ważniejsze...
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Należący do niemieckich koncernów Bauer i Weltbild Klub Dla Ciebie w roku 2005 mógł osiągnąć ze sprzedaży własnych książek nawet 35 mln zł przychodu. Jak się dowiedzieliśmy, liczba sprzedanych egzemplarzy tytułów z logo KDC wyniosła w ubiegłym roku 3,181 mln.
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
– Zagwarantowane ustawą Karta Nauczyciela prawo wyboru podręcznika przez nauczycieli zostanie zachowane, ale być może wybór ten nie będzie tak szeroki jak dotychczas – poinformował wiceminister edukacji, Mirosław Orzechowski. Zaznaczył, że specjaliści muszą „określić” ten wybór, podała PAP.
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Rozmowa z Mariuszem Koperem, prezesem wydawnictwa Nowa Era i Magdaleną Walczak, członkiem zarządu Nowej Ery i prezes wydawnictwa Marek Rożak
Kilka tygodni temu Nowa Era przejęła dwie firmy – wydawnictwo Marek Rożak i spółkę Vulcan. To państwa kolejne duże inwestycje. Magdalena Walczak: Nasza strategia zakłada dynamiczny wzrost, a trudno to osiągnąć bez przejmowania innych podmiotów.
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Kilkukrotnie już na łamach Biblioteki Analiz informowaliśmy o losach wydającej miesięcznik „Businessman Magazine” spółki Business Press. Zwłaszcza o jej kłopotach finansowych...
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Jak poinformowała „Rzeczpospolita”, zainicjowana przed kilkoma tygodniami przez wydawnictwo LektorKlett akcja zbierania słowników dla Polaków mieszkających na Ukrainie idzie pełną parą.