BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 169
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Batalii podręcznikowej ciąg dalszy
Kolejne, proponowane przez ministra Giertycha centralne regulacje to mit. Przecież już teraz MEiN może wywierać Burza w nocniku Batalii podręcznikowej ciąg dalszy realny wpływ, zatwierdzając listę podręczników. Sposób, w jaki się to odbywa jest tajemnicą poliszynela, a konkurencji, która rzeczywistą jakość podręczników by weryfikowała, nadal jak na lekarstwo. Nie dziwi to, kiedy wydawcy stosują takie „akcje promocyjne”, o jakich powszechnie słychać. Kpiną na tym tle pobrzmiewa głos nauczycieli, iż praktyki te „nawzajem się znoszą, więc …
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
O sieciowej promocji książek dla starszych dzieci
Przez lata obserwacja stron internetowych budowanych przez polskie oficyny raczej sceptycznie kazała oceniać poziom wykorzystania potencjału Sieci dla działań marketingowych i wydawniczych. W szczególności można było odnieść wrażenie, że rodzimi edytorzy nie umieją w pełni uruchomić możliwości promocyjnych oferowanych przez to – już przecież nie tak nowe – medium. Nazbyt często polski internauta miał wrażenie, że oficyny traktują posiadanie witryny jako… irytujący obowiązek (wynikający z dręczącego pytania: „czy już jesteście w Internecie?”). Takie „wymuszone” strony …
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Polacy i książki w świetle badań IKiCz BN
Według ostatniego sondażu zrealizowanego pod koniec 2004 roku przeczytanie (także czytanie, przeglądanie lub korzystanie) przynajmniej jednej książki w ciągu roku zadeklarowało 58 proc. co najmniej 15- letnich mieszkańców Polski. Pozostałych (42 proc.) przez cały rok w ogóle do książki nie sięgających, uznać należy za część społeczeństwa pozostającą poza oddziaływaniem kultury czytelniczej. Wynik ten sytuuje Polskę tylko nieco poniżej średniej ustalonej w 2003 roku w badaniach Eurobarometru dla 13 krajów kandydujących wówczas do Unii Europejskiej – …
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
24 maja Rada Nadzorcza Domu Książki Warszawa odwołała zarząd spółki – prezesa w osobie Mikołaja Burcharda oraz członka – Sabinę Czaplicką-Firlej, która nadal pełni funkcję dyrektora finansowego. Na ich miejsce powołano Piotra Połulicha – jako prezesa i Krzysztofa Boratyńskiego – członka zarządu.
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
2 czerwca odbyło się doroczne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy hurtowni Wkra. Zarządowi w składzie Artur Pawłowski (prezes) i Krzysztof Chudek (członek zarządu) zostało udzielone absolutorium za rok 2005. Co jednak dla rynku znacznie ważniejsze...
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Należący do niemieckich koncernów Bauer i Weltbild Klub Dla Ciebie w roku 2005 mógł osiągnąć ze sprzedaży własnych książek nawet 35 mln zł przychodu. Jak się dowiedzieliśmy, liczba sprzedanych egzemplarzy tytułów z logo KDC wyniosła w ubiegłym roku 3,181 mln.
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
– Zagwarantowane ustawą Karta Nauczyciela prawo wyboru podręcznika przez nauczycieli zostanie zachowane, ale być może wybór ten nie będzie tak szeroki jak dotychczas – poinformował wiceminister edukacji, Mirosław Orzechowski. Zaznaczył, że specjaliści muszą „określić” ten wybór, podała PAP.
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Rozmowa z Mariuszem Koperem, prezesem wydawnictwa Nowa Era i Magdaleną Walczak, członkiem zarządu Nowej Ery i prezes wydawnictwa Marek Rożak
Kilka tygodni temu Nowa Era przejęła dwie firmy – wydawnictwo Marek Rożak i spółkę Vulcan. To państwa kolejne duże inwestycje. Magdalena Walczak: Nasza strategia zakłada dynamiczny wzrost, a trudno to osiągnąć bez przejmowania innych podmiotów.
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Kilkukrotnie już na łamach Biblioteki Analiz informowaliśmy o losach wydającej miesięcznik „Businessman Magazine” spółki Business Press. Zwłaszcza o jej kłopotach finansowych...
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Jak poinformowała „Rzeczpospolita”, zainicjowana przed kilkoma tygodniami przez wydawnictwo LektorKlett akcja zbierania słowników dla Polaków mieszkających na Ukrainie idzie pełną parą.