BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 174
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji.Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości ok. 20-40 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych.Zainteresowaniem Czytelników cieszą się także działy "Prawnik radzi" oraz porady z zakresu marketingu, promocji itp., w których analizujemy największe i... najmniejsze sukcesy wydawnictw.Całości dopełnia błyskotliwy felieton Andrzeja Nowakowskiego. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (tegorocznym laureatem został WSiP).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie.
W Numerze
Wtorek, 1 sierpnia 2006
Robert Gwiazdowski odpowiada
W odpowiedzi Panu Nowakowskiemu zadedykuję Modlitwę Św. Tomasza: Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji. Odbierz mi chęć prostowania każdemu jego ścieżek.
Wtorek, 1 sierpnia 2006
Felieton
Czuję się dość niepewnie… Wewnętrzna potrzeba napisania kilku apologetycznych zdań poświęconych „Zeszytom Literackim” towarzyszy mi od lat. Jeśli jednak dzisiaj postanowiłem coś z „tym” zrobić, to też nie dla jakiejś jednej konkretnej przyczyny: ani z powodu okrągłej rocznicy, ani z racji pretekstu w postaci jubileuszu któregoś z wielkich autorów publikujących na łamach, ani wskutek spektakularnych sukcesów na listach bestsellerów, ani nawet w rezultacie malutkiego skandaliku…
Wtorek, 1 sierpnia 2006
Kurs public relations – cz. 5
„Konsumenci i klienci czują się coraz bardziej zdezorientowani. Na stronach redakcyjnych pojawiają się teksty typowo promocyjne, a kolumny przeznaczone na reklamy czasem »udają « klasyczne dziennikarstwo. Reklamodawcy oraz klienci mają mętlik w głowie, bo nie wiedzą jak skuteczne komunikować się z rynkiem. Zacierają się różnice pomiędzy poszczególnymi kanałami marketing mix, ale media pozostają kluczowym kanałem dla najważniejszych informacji”, nie bez racji stwierdza Bogusław Feliszek, właściciel Pressence Public Relations.
Wtorek, 1 sierpnia 2006
SAiW Polska Książka i wydawcy
Stowarzyszenie Autorów i Wydawców Polska Książka prezentuje wyniki inkasa opłat reprograficznych osiągnięte w pierwszych dwóch kwartałach 2006 roku. W pierwszym i drugim kwartale 2006 roku SAiW Polska Książka zainkasowało łącznie kwotę 955.046,04 zł. Oznacza to, że wynik działalności inkasowej SAiW Polska Książka osiągnięty w tym okresie jest zdecydowanie wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Przychody Stowarzyszenia roku bieżącego stanowią ponad 143 proc. inkasa w pierwszych kwartałach roku ubiegłego. Poniższa tabela zawiera porównanie wartości inkasa …
Wtorek, 1 sierpnia 2006
Po odwołaniu Anieli Topulos
Już około stu prezesów i członków zarządów oraz kilkudziesięciu menedżerów średniego szczebla straciło w ostatnich miesiącach pracę w spółkach Skarbu Państwa. Dymisje najczęściej odbywają się z zaskoczenia i bez uzasadnienia – napisano w „Rzeczpospolitej” 24 lipca. Dowodem, że takie zjawisko nie omija i naszego środowiska jest wydarzenie sprzed paru dni. W czwartek, 20 lipca, w ciągu kilku godzin odwołana została dr Aniela Topulos, po 40 latach pracy i 17 latach kierowania Wydawnictwami Naukowo-Technicznymi, których właścicielem …
Poniedziałek, 31 lipca 2006
Przychody WSiP i WAiP po I półroczu spadły do 53,34 mln zł (rok wcześniej wyniosły 56 mln zł), choć były wyższe o kilka procent od prognozowanych, zaznaczono w komunikacie.
Poniedziałek, 31 lipca 2006
Mimo okresu urlopowego odbyło się kolejne, już trzecie w tej kadencji, posiedzenie Rady Polskiej Izby Książki. Wykorzystano czas na omówienie działań czekających Izbę w zbliżającym się sezonie jesiennym, m.in. w zakresie przygotowywanych propozycji zmian w prawie autorskim, a także dotyczących reprografii.
Poniedziałek, 31 lipca 2006
W połowie lipca w mediach pojawiła się informacja, że od jesieni na antenie I programu TVP pojawi się nowy program o książkach, który prawdopodobnie będzie nosić tytuł „Awantura o książkę” i prezentować nowości z rynku wydawniczego z poprzednich dwóch tygodni.
Poniedziałek, 31 lipca 2006
19 lipca „Puls Biznesu” bliżej przedstawił działalność Jacka i Krzysztofa Olesiejuków jako dowód na to, że handel książkami może przynosić zyski. Od sprzedaży książek na Dworcu Centralnym i małej księgarni przy ul. Młynarskiej w Warszawie Olesiejukowie doszli do jednej z największych hurtowni książek w kraju.
Poniedziałek, 31 lipca 2006
27 lipca w Paryżu odbyły się uroczystości upamiętniające setną rocznicę urodzin zmarłego przed sześciu laty Jerzego Giedroycia – legendarnego redaktora paryskiej „Kultury”.