BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 174
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Wtorek, 1 sierpnia 2006
Robert Gwiazdowski odpowiada
W odpowiedzi Panu Nowakowskiemu zadedykuję Modlitwę Św. Tomasza: Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji. Odbierz mi chęć prostowania każdemu jego ścieżek.
Wtorek, 1 sierpnia 2006
Felieton
Czuję się dość niepewnie… Wewnętrzna potrzeba napisania kilku apologetycznych zdań poświęconych „Zeszytom Literackim” towarzyszy mi od lat. Jeśli jednak dzisiaj postanowiłem coś z „tym” zrobić, to też nie dla jakiejś jednej konkretnej przyczyny: ani z powodu okrągłej rocznicy, ani z racji pretekstu w postaci jubileuszu któregoś z wielkich autorów publikujących na łamach, ani wskutek spektakularnych sukcesów na listach bestsellerów, ani nawet w rezultacie malutkiego skandaliku…
Wtorek, 1 sierpnia 2006
Kurs public relations – cz. 5
„Konsumenci i klienci czują się coraz bardziej zdezorientowani. Na stronach redakcyjnych pojawiają się teksty typowo promocyjne, a kolumny przeznaczone na reklamy czasem »udają « klasyczne dziennikarstwo. Reklamodawcy oraz klienci mają mętlik w głowie, bo nie wiedzą jak skuteczne komunikować się z rynkiem. Zacierają się różnice pomiędzy poszczególnymi kanałami marketing mix, ale media pozostają kluczowym kanałem dla najważniejszych informacji”, nie bez racji stwierdza Bogusław Feliszek, właściciel Pressence Public Relations.
Wtorek, 1 sierpnia 2006
SAiW Polska Książka i wydawcy
Stowarzyszenie Autorów i Wydawców Polska Książka prezentuje wyniki inkasa opłat reprograficznych osiągnięte w pierwszych dwóch kwartałach 2006 roku. W pierwszym i drugim kwartale 2006 roku SAiW Polska Książka zainkasowało łącznie kwotę 955.046,04 zł. Oznacza to, że wynik działalności inkasowej SAiW Polska Książka osiągnięty w tym okresie jest zdecydowanie wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Przychody Stowarzyszenia roku bieżącego stanowią ponad 143 proc. inkasa w pierwszych kwartałach roku ubiegłego. Poniższa tabela zawiera porównanie wartości inkasa …
Wtorek, 1 sierpnia 2006
Po odwołaniu Anieli Topulos
Już około stu prezesów i członków zarządów oraz kilkudziesięciu menedżerów średniego szczebla straciło w ostatnich miesiącach pracę w spółkach Skarbu Państwa. Dymisje najczęściej odbywają się z zaskoczenia i bez uzasadnienia – napisano w „Rzeczpospolitej” 24 lipca. Dowodem, że takie zjawisko nie omija i naszego środowiska jest wydarzenie sprzed paru dni. W czwartek, 20 lipca, w ciągu kilku godzin odwołana została dr Aniela Topulos, po 40 latach pracy i 17 latach kierowania Wydawnictwami Naukowo-Technicznymi, których właścicielem …
Poniedziałek, 31 lipca 2006
Przychody WSiP i WAiP po I półroczu spadły do 53,34 mln zł (rok wcześniej wyniosły 56 mln zł), choć były wyższe o kilka procent od prognozowanych, zaznaczono w komunikacie.
Poniedziałek, 31 lipca 2006
Mimo okresu urlopowego odbyło się kolejne, już trzecie w tej kadencji, posiedzenie Rady Polskiej Izby Książki. Wykorzystano czas na omówienie działań czekających Izbę w zbliżającym się sezonie jesiennym, m.in. w zakresie przygotowywanych propozycji zmian w prawie autorskim, a także dotyczących reprografii.
Poniedziałek, 31 lipca 2006
W połowie lipca w mediach pojawiła się informacja, że od jesieni na antenie I programu TVP pojawi się nowy program o książkach, który prawdopodobnie będzie nosić tytuł „Awantura o książkę” i prezentować nowości z rynku wydawniczego z poprzednich dwóch tygodni.
Poniedziałek, 31 lipca 2006
19 lipca „Puls Biznesu” bliżej przedstawił działalność Jacka i Krzysztofa Olesiejuków jako dowód na to, że handel książkami może przynosić zyski. Od sprzedaży książek na Dworcu Centralnym i małej księgarni przy ul. Młynarskiej w Warszawie Olesiejukowie doszli do jednej z największych hurtowni książek w kraju.
Poniedziałek, 31 lipca 2006
27 lipca w Paryżu odbyły się uroczystości upamiętniające setną rocznicę urodzin zmarłego przed sześciu laty Jerzego Giedroycia – legendarnego redaktora paryskiej „Kultury”.