BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 181
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji.Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości ok. 20-40 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych.Zainteresowaniem Czytelników cieszą się także działy "Prawnik radzi" oraz porady z zakresu marketingu, promocji itp., w których analizujemy największe i... najmniejsze sukcesy wydawnictw.Całości dopełnia błyskotliwy felieton Andrzeja Nowakowskiego. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (tegorocznym laureatem został WSiP).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie.
W Numerze
Poniedziałek, 20 listopada 2006
Średnio 800 zł wydali w tym roku polscy rodzice na wyprawki szkolne dla dzieci. W przeliczeniu na jedno dziecko w wieku szkolnym wydatki te wyniosły średnio 513 zł, czyli o 6 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z sondażu CBOS.
Poniedziałek, 20 listopada 2006
Wydawnictwa zrywają współpracę z Traffic Clubem – donosi 3 listopada „Gazeta Wyborcza”. Powodem jest nie wywiązywanie się spółki ze zobowiązań finansowych.
Poniedziałek, 20 listopada 2006
23 października Sąd Apelacyjny w Warszawie, jako sąd drugiej instancji, oddalił w całości powództwo wydawnictwa Amber Sp. z o.o. przeciw Agencji Literackiej ANAW Sp. z o.o. o rzekome naruszenie dóbr osobistych, utrzymując tym samym w mocy wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie Wydz. XVI Gospodarczy z 29 lipca 2005 roku.
Poniedziałek, 20 listopada 2006
Agencja reklamowa Paralotna wygrała przetarg i będzie obsługiwać Empik w zakresie kreacji kampanii świątecznej. – Trochę poczytaliśmy, pooglądaliśmy, posłuchaliśmy muzyki i wygraliśmy przetarg. Będziemy wspólnie pracować nad tym, by miejsce pełne kultury było pełne dobrej kreacji, bo tylko taka robi dobrze marce – mówi Mariusz Bagan, dyrektor kreatywny agencji, cytowany w komunikacie prasowym Empiku.
Poniedziałek, 6 listopada 2006
Nowości w Bibliotece Analiz
Niebawem minie pół roku, gdy pod dobrze znanym Państwu adresem www.Rynek- Ksiazki.pl pojawił się zupełnie nowy serwis Biblioteki Analiz. Po uruchomieniu go zebraliśmy same dobre recenzje – zarówno co do jego szaty graficznej, nawigacji po zasobach, jak i zawartych treści. Przypomnijmy zatem, że na portalu znaleźć dziś można blisko 5000 artykułów z naszych czasopism (Biblioteka Analiz, „Magazyn Literacki KSIĄŻKI”, „Wiadomości Księgarskie”), a także opisy wszystkich firm z ubiegłorocznego wydania „Rynku książki w Polsce” Łukasza Gołębiewskiego. …
Poniedziałek, 6 listopada 2006
Konferencja prasowa Rady PIK na 10. Targach Książki w Krakowie, 19 października 2006 roku
Podczas ostatniego, wyborczego Walnego Zebrania członków PIK przedstawiłem program – wtedy jeszcze wyborczy – nowej Rady PIK. Dzisiaj, pół roku po wyborach, warto zobaczyć, które z jego założeń są realizowane, co zrobiliśmy i co zamierzamy zrobić. Jednym z priorytetów nowej Rady miało być nawiązanie realnej współpracy z organizacjami księgarskimi i rozwiązanie nabrzmiałych w ostatnim roku konfliktów. Obecnie relacje ze wszystkimi organizacjami są bardzo dobre, blisko współpracujemy nad rozwiązaniem środowiskowych problemów, prezentujemy również – co bardzo …
Poniedziałek, 6 listopada 2006
Komentarza ciąg dalszy
Niemal dokładnie rok temu przez łamy naszego pisma (numery 153 i 154) przetoczyło się coś na kształt polemiki na temat działalności poprzedniej kadencji Rady Polskiej Izby Książki. Tekst, jaki podówczas napisałem, w większej mierze miał być komentarzem do miejsca, jakie na naszym rynku zajmuje PIK. Na nieszczęście – dziś mniemam, że z racji na jego zbytnią powierzchowność – przez ówczesnego wiceprezesa Izby, Piotra Marciszuka, odebrany został jako niespecjalnie kompetentna ocena działań wyłącznie tamtej kadencji. Źle …
Poniedziałek, 6 listopada 2006
Rozmowa z Andrzejem Rosnerem, prezesem i wspólwłaścicielem wydawnictwa Rosner i Wspólnicy
Porozmawiajmy poważnie. Nigdy się jeszcze nie zdarzyło, żeby tak trudno było się do pana dodzwonić i żeby nie oddzwaniał pan po nagraniu się na automatyczną sekretarkę. Dzwonię do wydawnictwa, a pani na recepcji mówi, że być może około południa ktoś się u państwa w firmie pojawi. Przyzna pan, że może się to wydać niepokojące, a już na pewno dziwne. Pytanie „gdzie jest Andrzej Rosner” łatwo można wtedy zamienić na inne: co się dzieje z wydawnictwem?Na …
Poniedziałek, 6 listopada 2006
Spółka na koszty restrukturyzacji zatrudnienia zawiązała w grudniu 2005 roku 7,3 mln zł rezerwy.
Poniedziałek, 6 listopada 2006
PIK-owe Laury – konkurs organizowany przez Polską Izbę Książki – przyznawane są w dwóch kategoriach: za najciekawszą prezentację książki w prasie i w mediach elektronicznych.