BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 181
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Poniedziałek, 20 listopada 2006
Średnio 800 zł wydali w tym roku polscy rodzice na wyprawki szkolne dla dzieci. W przeliczeniu na jedno dziecko w wieku szkolnym wydatki te wyniosły średnio 513 zł, czyli o 6 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z sondażu CBOS.
Poniedziałek, 20 listopada 2006
Wydawnictwa zrywają współpracę z Traffic Clubem – donosi 3 listopada „Gazeta Wyborcza”. Powodem jest nie wywiązywanie się spółki ze zobowiązań finansowych.
Poniedziałek, 20 listopada 2006
23 października Sąd Apelacyjny w Warszawie, jako sąd drugiej instancji, oddalił w całości powództwo wydawnictwa Amber Sp. z o.o. przeciw Agencji Literackiej ANAW Sp. z o.o. o rzekome naruszenie dóbr osobistych, utrzymując tym samym w mocy wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie Wydz. XVI Gospodarczy z 29 lipca 2005 roku.
Poniedziałek, 20 listopada 2006
Agencja reklamowa Paralotna wygrała przetarg i będzie obsługiwać Empik w zakresie kreacji kampanii świątecznej. – Trochę poczytaliśmy, pooglądaliśmy, posłuchaliśmy muzyki i wygraliśmy przetarg. Będziemy wspólnie pracować nad tym, by miejsce pełne kultury było pełne dobrej kreacji, bo tylko taka robi dobrze marce – mówi Mariusz Bagan, dyrektor kreatywny agencji, cytowany w komunikacie prasowym Empiku.
Poniedziałek, 6 listopada 2006
Nowości w Bibliotece Analiz
Niebawem minie pół roku, gdy pod dobrze znanym Państwu adresem www.Rynek- Ksiazki.pl pojawił się zupełnie nowy serwis Biblioteki Analiz. Po uruchomieniu go zebraliśmy same dobre recenzje – zarówno co do jego szaty graficznej, nawigacji po zasobach, jak i zawartych treści. Przypomnijmy zatem, że na portalu znaleźć dziś można blisko 5000 artykułów z naszych czasopism (Biblioteka Analiz, „Magazyn Literacki KSIĄŻKI”, „Wiadomości Księgarskie”), a także opisy wszystkich firm z ubiegłorocznego wydania „Rynku książki w Polsce” Łukasza Gołębiewskiego. …
Poniedziałek, 6 listopada 2006
Konferencja prasowa Rady PIK na 10. Targach Książki w Krakowie, 19 października 2006 roku
Podczas ostatniego, wyborczego Walnego Zebrania członków PIK przedstawiłem program – wtedy jeszcze wyborczy – nowej Rady PIK. Dzisiaj, pół roku po wyborach, warto zobaczyć, które z jego założeń są realizowane, co zrobiliśmy i co zamierzamy zrobić. Jednym z priorytetów nowej Rady miało być nawiązanie realnej współpracy z organizacjami księgarskimi i rozwiązanie nabrzmiałych w ostatnim roku konfliktów. Obecnie relacje ze wszystkimi organizacjami są bardzo dobre, blisko współpracujemy nad rozwiązaniem środowiskowych problemów, prezentujemy również – co bardzo …
Poniedziałek, 6 listopada 2006
Komentarza ciąg dalszy
Niemal dokładnie rok temu przez łamy naszego pisma (numery 153 i 154) przetoczyło się coś na kształt polemiki na temat działalności poprzedniej kadencji Rady Polskiej Izby Książki. Tekst, jaki podówczas napisałem, w większej mierze miał być komentarzem do miejsca, jakie na naszym rynku zajmuje PIK. Na nieszczęście – dziś mniemam, że z racji na jego zbytnią powierzchowność – przez ówczesnego wiceprezesa Izby, Piotra Marciszuka, odebrany został jako niespecjalnie kompetentna ocena działań wyłącznie tamtej kadencji. Źle …
Poniedziałek, 6 listopada 2006
Rozmowa z Andrzejem Rosnerem, prezesem i wspólwłaścicielem wydawnictwa Rosner i Wspólnicy
Porozmawiajmy poważnie. Nigdy się jeszcze nie zdarzyło, żeby tak trudno było się do pana dodzwonić i żeby nie oddzwaniał pan po nagraniu się na automatyczną sekretarkę. Dzwonię do wydawnictwa, a pani na recepcji mówi, że być może około południa ktoś się u państwa w firmie pojawi. Przyzna pan, że może się to wydać niepokojące, a już na pewno dziwne. Pytanie „gdzie jest Andrzej Rosner” łatwo można wtedy zamienić na inne: co się dzieje z wydawnictwem?Na …
Poniedziałek, 6 listopada 2006
Spółka na koszty restrukturyzacji zatrudnienia zawiązała w grudniu 2005 roku 7,3 mln zł rezerwy.
Poniedziałek, 6 listopada 2006
PIK-owe Laury – konkurs organizowany przez Polską Izbę Książki – przyznawane są w dwóch kategoriach: za najciekawszą prezentację książki w prasie i w mediach elektronicznych.