BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 184
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji.Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości ok. 20-40 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych.Zainteresowaniem Czytelników cieszą się także działy "Prawnik radzi" oraz porady z zakresu marketingu, promocji itp., w których analizujemy największe i... najmniejsze sukcesy wydawnictw.Całości dopełnia błyskotliwy felieton Andrzeja Nowakowskiego. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (tegorocznym laureatem został WSiP).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie.
W Numerze
Poniedziałek, 18 grudnia 2006
Ks. Isakowicz-Zaleski w Znaku
Komentatorzy uznali, że komunikat Znaku oznacza, że książka się w nim nie ukaże. Zwłaszcza że w tym samym czasie kilkanaście innych wydawnictw zgłosiło gotowość poniesienia tego trudu. „Opublikowanie tej książki jest dla mnie jedyną możliwością obrony. Ja tę książkę wydam, nawet gdybym miał to zrobić w Internecie, bo wtedy czytelnicy będą mogli spokojnie wyrobić sobie zdanie na jej temat i na temat zarzutów, jakie mi publicznie postawiono”, zapowiedział autor.12 grudnia pojawiło się oświadczenie prezesa Woźniakowskiego, …
Poniedziałek, 18 grudnia 2006
Po 17. Krajowych Targach Książki
Daję wiarę prezesom Ars Polony, że zorganizowana pierwszego dnia 17. Krajowych Targów Książki dyskusja na temat ich przyszłości istotnie miała na celu stworzenie tu nowej jakości. Bo jest źle i widzą to wszyscy. Nawet Ars Polona. Im bardziej więc rozmowa ta wyjdzie poza gabinety jej szefów, tym dla imprezy lepiej. Szczere uznanie należy się zatem obydwu Panom – Andrzejowi Pieniakowi i Grzegorzowi Guzowskiemu. Że zechcieli nas posłuchać, skrzętnie wszystko zanotować i… No właśnie. Kto wie, …
Poniedziałek, 18 grudnia 2006
Rozmowa z Mariuszem Czyżowskim, prezesem wydawnictwa Zielona Sowa
Kiedy rozmawialiśmy trzy lata temu, zapowiadał pan na 2004 rok 20 mln zł przychodu, na 2005 – 30 mln zł. Tymczasem 2005 rok przyniósł spadek sprzedaży, zakończyliście go przychodami na poziomie 15,8 mln zł, rok wcześniej było 16,8 mln zł. Dlaczego nie udało się zrealizować tamtych zamierzeń? Powód jest prosty. Zainwestowaliśmy 7 mln zł we własny biurowiec, kupiliśmy też działkę pod budowę drukarni. Prace budowlane były bardziej kosztowne, niż myśleliśmy i zajęły więcej czasu. Musieliśmy …
Poniedziałek, 18 grudnia 2006
Zarząd Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych poinformował, że jednostkowe przychody ze sprzedaży produktów w okresie styczeń- listopad wyniosły 151,2 mln zł.
Poniedziałek, 18 grudnia 2006
12 grudnia w Klubie Księgarza spotkali się przedstawiciele organizacji księgarskich, by podsumować 2006 rok – ogłoszony przez ministra kultury Rokiem Księgarza.
Poniedziałek, 18 grudnia 2006
„Puls Biznesu” ogłosił wyniki siódmej edycji rankingu najbardziej dynamicznych małych i średnich przedsiębiorstw, czyli Gazel Biznesu. Wśród 3404 firm znalazły się także znane z naszej branży.
Poniedziałek, 18 grudnia 2006
Już po raz siódmy Dom Wydawniczy Rebis otrzymał tytuł i certyfikat Przedsiębiorstwa Fair Play. Jednocześnie uhonorowano go Srebrnym Laurem.
Poniedziałek, 18 grudnia 2006
Największy polski dystrybutor prasy (i nie tylko!) już po raz dziesiąty zorganizował konkurs na Wydawcę Roku 2006, w którym uczestniczą osoby prowadzące punkty sprzedaży detalicznej będące własnością Ruchu i należące do jego sieci partnerskiej oraz wydawcy i inni kontrahenci.
Poniedziałek, 18 grudnia 2006
1300 szkół w całej Polsce zostało zaopatrzonych w pomoce dydaktyczne. Projekt Ministerstwa Edukacji Narodowej, finansowany z funduszy unijnych, realizowała wyłoniona w drodze przetargu firma Elbox Pomoce Dydaktyczne z Marek.
Poniedziałek, 18 grudnia 2006
Media Regionalne to nowa nazwa polskiej części koncernu prasowego Mecom Europe. Zmiana jest efektem przejęcia w październiku norweskiej grupy medialnej Orkla Press przez brytyjski fundusz Mecom Group.