BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 191
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji.Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości ok. 20-40 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych.Zainteresowaniem Czytelników cieszą się także działy "Prawnik radzi" oraz porady z zakresu marketingu, promocji itp., w których analizujemy największe i... najmniejsze sukcesy wydawnictw.Całości dopełnia błyskotliwy felieton Andrzeja Nowakowskiego. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (tegorocznym laureatem został WSiP).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie.
W Numerze
Poniedziałek, 26 marca 2007
„Magazyn Literacki KSIĄŻKI”
Mamy się czym pochwalić. Według najnowszych badań czytelnictwa, przeprowadzonych przez Bibliotekę Narodową i OBOP, aż 59 proc. bibliotekarzy wiejskich informacje dotyczące nowości książkowych czerpie z prasy branżowej. – Na drugim miejscu, wśród periodyków piszących o książkach, z 28 proc. wskazań, znalazł się „Magazyn Literacki KSIĄŻKI” – twierdzi autorka badań, dr Olga Dawidowicz-Szymkowska.
Poniedziałek, 26 marca 2007
www.rynek-ksiazki.pl
Okazuje się, że sukcesy odnosimy nie tylko „na papierze”. Jedno z najmłodszych naszych dzieci, wortal Rynek-ksiazki.pl, gromadzi wokół siebie coraz większe grono użytkowników pragnących wiedzieć, co ciekawego dzieje się na rynku wydawniczym. Obecnie nasz bezpłatny newsletter z porcją świeżych informacji trafia codziennie do ośmiuset użytkowników.
Poniedziałek, 26 marca 2007
Badania Biblioteki Narodowej
Aż o 8 proc. spadło w ciągu dwóch lat czytelnictwo w Polsce – wynika z najnowszych badań Biblioteki Narodowej. Jeśli czytamy, to częściej z obowiązku, niż dla przyjemności.
Poniedziałek, 26 marca 2007
Rozmowa ze Stanisławem Wedlerem, prezesem Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych
W ubiegłym roku WSiP osiągnęły bardzo wysoki zysk z działalności operacyjnej bliski 27 mln zł. Czy nie boi się pan krytyki, że wynik ten został osiągnięty kosztem uczniów i ich rodziców, do których trafiły podręczniki? Ich ceny mogły być przecież niższe. Nasz zysk zawdzięczamy nie tylko sprzedaży podręczników. Można też na to spojrzeć z innej strony – przez pryzmat efektywności. Poprzednio zatrudnialiśmy we WSiP ponad 460 osób osiągając podobny jak w poprzednim roku poziom przychodów …
Poniedziałek, 26 marca 2007
27 mln zł jednostkowego zysku netto, 31,15 mln zł jednostkowego zysku operacyjnego i 157,1 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów – takie prognozy na 2007 rok zakłada zarząd Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych.
Poniedziałek, 26 marca 2007
Powstały na początku 2004 roku Instytut Książki po raz pierwszy ogłosił raport roczny. Podsumowuje on działalność Instytutu w roku 2006 i zawiera bogatą kronikę wydarzeń organizowanych i wspieranych przez krakowską placówkę. – Zrobiliśmy ten raport wyłącznie własnymi siłami – powiedziała Bibliotece Analiz dyrektor Magdalena Ślusarska, która kieruje Instytutem od końca 2005 roku.
Poniedziałek, 26 marca 2007
Cztery kwartały roku 2006 wydawnictwo Muza zakończyło przychodami ze sprzedaży w wysokości 12,4 mln zł. W skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym wykazano jednak kwotę 20,8 mln zł, z czego ok. 7 mln zł przypadło na sprzedaż książek wydawnictwa Wilga, w które Muza zainwestowała w ubiegłym roku. Strata netto po czterech kwartałach wyniosła blisko 5 mln zł.
Poniedziałek, 26 marca 2007
Niemiecki koncern Bertelsmann opublikował wyniki finansowe. Prezes Gunter Thielen powiedział, że spółka jeszcze nigdy nie była tak zyskowna. Jej obecna marża wynosi 9,7 proc., a chce osiągnąć 10 proc.
Poniedziałek, 26 marca 2007
Ograniczenie wolności lub grzywna to kary, jakie chce wprowadzić MEN za propagandę homoseksualną w szkołach. Odpowiedni projekt ustawy ma powstać w ciągu miesiąca.
Poniedziałek, 26 marca 2007
Podróżujący pociągami Intercity od 12 do 25 marca trafili na książeczki z fragmentem poradnika „Błyskotliwa kariera”. To część kampanii reklamowej nowej serii Rebisu „52 wspaniałe pomysły”.