BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 191
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Poniedziałek, 26 marca 2007
10 lutego na antenie Radia Kolor 103 FM swoją premierę miała audycja „Lektura dla Ciebie z wydawnictwem Harlequin”. Współprowadzi ją… szef wydawnictwa, Adam Kapusta.
Poniedziałek, 26 marca 2007
Ze wstępnych szacunków Instytutu Książki wynika, że przy bibliotekach publicznych w Polsce powstanie około dwustu Dyskusyjnych Klubów Książki.
Poniedziałek, 26 marca 2007
16 marca nastąpiło uroczyste otwarcie nowej księgarni Domu Wydawniczego Bellona. Właściwie lokal przy ul. Grzybowskiej 77 nie był nowy, bo mieścił firmową księgarnię oficyny wojskowej od wielu lat.
Poniedziałek, 26 marca 2007
Ustawa o systemie oświaty i jej konsekwencje
Wyobraźmy sobie, że pomimo naszych i wydawców protestów, a także wbrew opinii znacznej ilości pojedynczych parlamentarzystów, ustawa w powyższym brzmieniu zacznie jednak obowiązywać.I co wtedy…!? Pierwsze konflikty muszą powstać już w gronie samej Rady Pedagogicznej, która będzie zmuszona do przyjęcia jedynego obowiązującego podręcznika na cały cykl nauczania i to bez żadnej wiedzy o stanie przygotowania kolejnych (minimum dwóch) roczników uczniów. Wbrew pozorom nie jest to problem małostkowy. Jego istota nie rozstrzyga się bowiem na poziomie …
Poniedziałek, 26 marca 2007
Co czeka Wkrę?
To tyle zmian – trzeba przyznać, że rewolucyjnych. Cele zostały już określone – zwiększenie udziałów w rynku i wzrost rentowności. Nie będzie to łatwe. Rok 2006 spółka zakończyła z 96 mln zł przychodu (rok wcześniej 146 mln zł) i stratą na poziomie 9 mln zł (rok wcześniej była trzy razy mniejsza i wyniosła 3,65 mln zł). Tymczasem wstępne wyniki w konkurencyjnym Wikrze mówią o… 120 mln zł obrotu w roku 2006! Przed Wkrą sezon podręcznikowy, …
Poniedziałek, 26 marca 2007
Po co komu mediacja
„Mediare” to po łacinie „być w środku”. Mediator pojawia się jako „trzecia siła” w konflikcie, a jego zadaniem jest udzielenie pomocy stronom w dojściu do porozumienia. W procedurze sądowej czy arbitrażu mamy do czynienia z rozstrzyganiem sporu między stronami, czyli „wyręczeniem” stron w podjęciu decyzji co do sposobu rozwiązania istniejącego między nimi konfliktu. W mediacjach natomiast strony, wspomagane przez mediatora, mają szansę dojść do zakończenia sporu samodzielnie, zachowując pełną kontrolę nad ostatecznym rezultatem porozumienia i …
Poniedziałek, 26 marca 2007
Nowelizacja prawa autorskiego
16 marca Sejm uchwalił nowelizację ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. To konieczna implementacja unijnej dyrektywy w sprawie egzekwowania praw własności intelektualnej – implementacja o blisko rok spóźniona.
Poniedziałek, 26 marca 2007
Zarządzanie wiedzą – cz. 6
System zarządzania wiedzą składa się z trzech podstawowych elementów. Pierwszym z nich jest strategia, dzięki której można definiować cele i zadania stojące zarówno przed całym wydawnictwem, jak i poszczególnymi pracownikami. Drugi stanowią narzędzia (m.in. technologia i procesy edytorskie), które umożliwiają gromadzenie, analizowanie i rozpowszechnianie wiedzy. Trzeci element – bez którego działanie systemu jest niemożliwe, a który na ogół sprawia największe kłopoty – to czynnik ludzki. Ludzie wykorzystujący swoje kompetencje w praktyce, ale również kultura organizacyjna …
Poniedziałek, 26 marca 2007
Kurs public relations – cz. 22
Jak trwoga, to do Boga. Tym, nieco staroświeckim, przysłowiem można scharakteryzować zachowanie wielu szefów firm, którzy rażeni niespodziewanymi trudnościami ratunku szukają nie tam, gdzie należy. Pół biedy, gdy kryzys przychodzi spodziewanie, najczęściej jednak nikt o nim nie myśli lub lekceważy wszelkie sygnały. Wówczas wydarzenia dzieją się szybko, multiplikując kłopoty i wprowadzając chaos. Ten natomiast nie jest sprzymierzeńcem dobrych decyzji.
Poniedziałek, 26 marca 2007
Felieton
Niestety… Ja też! Przyznaję się: byłem u Aleksandra Gudzowatego w jego mateczniku przy Alei Szucha w Warszawie. Nie biesiadowałem z nim, co prawda, ale nie da się ukryć – rozmawiałem. Przez lata całe wydawało mi się, że to nic takiego. Aż do wczoraj! Cała Polska usłyszała, co też Józef Oleksy wyznał Aleksandrowi Gudzowatemu, a potentat gazowego biznesu nagrał był to na taśmie i właśnie sprzedał opinii publicznej, zapewne w nadziei, że coś ugra u Braci …