BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 226
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Poniedziałek, 11 sierpnia 2008
Polska dołączyła do grona państw obsługiwanych przez Gojaba.com, internetową platformę specjalizującą się w dystrybucji książek używanych, rzadkich i o wyczerpanym nakładzie.
Poniedziałek, 11 sierpnia 2008
Już po raz siódmy kapituła konkursu organizowanego przez Komitet Ochrony Praw Dziecka będzie wybierać najlepsze produkty: książki, zabawki i programy komputerowe dla dzieci w wieku do 12 lat. Celem akcji „jest nagrodzenie i promocja laureatów, czyli produktów, które pozytywnie wpływają na rozwój dzieci – poznawczy, emocjonalny i społeczny oraz kształtują wrażliwość estetyczną”.
Poniedziałek, 28 lipca 2008
„Edytorstwo i Rynek Książki”
Warszawska Wyższa Szkoła Humanistyczna im. Bolesława Prusa i Biblioteka Analiz rozpoczęły rekrutację na trzecią edycję Studiów Podyplomowych „Edytorstwo i Rynek Książki”.W imieniu organizatorów i wykładowców zapraszamy wszystkich, którzy swoją przyszłość zawodową chcą związać z rynkiem książki, i tych, którzy w branży wydawniczej już pracują.Na program dwusemestralnych studiów składa się 180 godzin zajęć teoretycznych i praktycznych, w trakcie których absolwenci zyskają kompleksową wiedzę na temat działalności wydawniczej i zarządzania wydawnictwem, począwszy od redakcji językowej i kwestii …
Poniedziałek, 28 lipca 2008
„SB a Lech Wałęsa”
W 28. numerze „Polityki” pojawił się artykuł Adama Grzeszczaka „iPhone, IPN i Ferrari” inspirujący do myślenia o książce „SB a Lech Wałęsa. Przyczynek do biografii” jako sukcesie wydawniczym wynikającym z przemyślanej strategii promocyjnej IPN-u. Autor, powołując się na ogromne zainteresowanie publikacją, stawia tezę, że wydawca drukując książkę Sławomira Cenckiewicza i Piotra Gontarczyka w nakładzie (zaledwie) 4000 egz. stworzył „sztuczne ciśnienie rynkowe” odwołując się do najlepszych wzorców działań promocyjno-marketingowych firm Apple czy Ferrari. Teza to co …
Poniedziałek, 28 lipca 2008
Wkra – kolejny etap zmian
W roku 2007 wracająca do silnej rywalizacji rynkowej Wkra osiągnęła przychód ze sprzedaży 88,51 mln zł, co oznacza 7-proc. spadek wobec roku 2006. Firma zanotowała także stratę na działalności operacyjnej ok. 1,4 mln zł w stosunku do blisko 6 mln zł straty w roku 2006. Pochodzi ona jednak z pierwszego kwartału, a więc początku restrukturyzacji kosztowej, okresu likwidacji oddziałów oraz modernizacji magazynu centralnego w Nowym Modlinie. Natomiast pierwszy i drugi kwartał 2008 roku są już …
Poniedziałek, 28 lipca 2008
Strategia marki na rynku książki
– Jedno z podstawowych praw marketingu marki głosi, że siła marki jest odwrotnie proporcjonalna do jej rozpiętości. Prawo to ma szczególne zastosowanie w przypadku tych firm, które docierają ze swoją ofertą do jasno określonej grupy docelowej – mówi Grzegorz Schwarz, dyrektor marketingu Grupy Wydawniczej Helion. Część polskich wydawców zaczyna dostrzegać marketingowe korzyści płynące z segmentacji oferty i wyróżniania osobną marką poszczególnych grup produktów. Czy imprinty wydawnicze to przyszłość naszego rynku? Przełamać stereotyp Brytyjski potentat wydawniczy …
Poniedziałek, 28 lipca 2008
Promocyjny pomysł miesiąca
Tally Youngblood ma 16 lat i mieszka w Warszawie. Jest szczupłą brunetką o wzroście 168 cm. Uczy się w szkole średniej. Sama określa się mianem ambitnej optymistki, która ceni sobie oryginalność i spontaniczność. Po ilości deklarowanych w profilu zainteresowań widać, że nie lubi nudy w życiu. Uprawia sporty – jeździ na nartach i snowboardzie, uprawia surfing. Lubi imprezy, dyskoteki, „buszować” w Internecie, spotykać się ze znajomymi na mieście, a po powrocie do domu zatopić się …
Poniedziałek, 28 lipca 2008
Kevin Kelly w Bibliotece Analiz
Prawie każdy produkt albo usługa może być powiązana z rozmaitą kombinacją funkcji, gdzie jeden z elementów może być darmowy, podczas gdy inne pozostają drogie. Maszynki do golenia i ostrza, drukarki i wkłady tuszowe, banki i konta czekowe – są już obecnie tego typu rzeczami. Ale perspektywą ekonomii sieciowej jest to, że opcja zerowa już obecnie jest – albo wkrótce będzie – dostępna w jakimkolwiek tylko możemy sobie wyobrazić wymiarze. Żywność, ubrania, lekarstwa, mieszkania, transport jak …
Poniedziałek, 28 lipca 2008
Felieton
Ożywiona „debata sejmowa” wokół immunitetu byłego ministra Zbigniewa Ziobry powoli przechodzi do historii, choć niewątpliwie jeszcze niejednokrotnie będziemy sięgać do niej pamięcią w złudnym przekonaniu, że „historia est magistra vitae”. Pamiętać bowiem należy, że historia kołem się toczy i to, co dzisiaj zaskakuje i zniesmacza, jest kolejną figurą tych samych narodowo-genetycznych cech, z których nie wyleczy nas ani europejska wspólnota, ani cywilizacyjny postęp, ani nawet lepsze odżywianie. Nic z tych rzeczy. To wszystko już było, …