BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 245
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji.Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości ok. 20-40 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych.Zainteresowaniem Czytelników cieszą się także działy "Prawnik radzi" oraz porady z zakresu marketingu, promocji itp., w których analizujemy największe i... najmniejsze sukcesy wydawnictw.Całości dopełnia błyskotliwy felieton Andrzeja Nowakowskiego. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (tegorocznym laureatem został WSiP).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie.
W Numerze
Poniedziałek, 20 kwietnia 2009
Rada Programowa Polskiej Izby Książki
16 kwietnia w siedzibie Polskiej Izby Książki odbyło się spotkanie nieukonstytuowanej jeszcze Rady Programowej, w skład której wejść mają przedstawiciele największych podmiotów wydawniczych. – Na dobrą sprawę, wszyscy Państwo powinniście zasiadać w Radzie Izby, ale jej statut nie zezwala na zwiększenie liczby członków ponad dziewięciu – kurtuazyjnie rozpoczął Piotr Marciszuk, zwracając się do: Anny Łaski-Gmaj – zastępcy redaktora naczelnego WSiP, Katarzyny Barczyńskiej – prezes Pearson Education Polska, Adama Drobkiewicza – wiceprezesa Nowej Ery, Włodzimierza Albina …
Poniedziałek, 20 kwietnia 2009
XV Targi Wydawców Katolickich
Targi Wydawców Katolickich odbyły się już po raz piętnasty, więc były jubileuszowe, chociaż akcentów z tym związanych pojawiło się mało. Z jednej strony nie było wielkich zmian w porównaniu z poprzednimi edycjami, z drugiej jednak coś się zmienia. Zmiany to przede wszystkim nowy dyrektor targów czyli wybrany w ubiegłym roku nowy prezes Stowarzyszenia Wydawców Katolickich, ks. Roman Szpakowski. W związku z tym i organizacja targów przeniosła się po czternastu latach z Wydawnictwa Księży Marianów do …
Poniedziałek, 20 kwietnia 2009
Rozmowa z Witoldem Bójskim – prezesem Wydawnictwa Rea
Aż dziw, że rozmowę z panem publikujemy na łamach Biblioteki Analiz tak późno. Chcąc nadrobić te zaległości, zapytamy na początek typowo, bo o początki pana działalności edytorskiej. Moja przygoda z wydawnictwami rozpoczęła się w 1963 roku. Pracowałem wówczas w Zakładzie Wydawnictw Centrali Rolniczej „Samopomoc Chłopska” – najpierw na etacie zecera, później redaktora technicznego. Z zawodu jestem poligrafem, ukończyłem pomaturalną szkołę poligraficzną u słynnych „braci Fijałkowskich” przy ul. Wiślanej w Warszawie. Jak już wspominałem, pracowałem jako …
Poniedziałek, 20 kwietnia 2009
Jubileusz Znaku
Święcąc jubileusze nie sposób nie zadać sobie pytania, czy zrobiliśmy dobry użytek z czasu, jaki był nam dany. Czas, który uchodzi czy upływa, jest dobrem nieodtwarzalnym: czy udało nam się wykorzystać go tak, by wytworzyć coś trwałego, by przyłożyć rękę do powstania dóbr, które pomogły lub pomagają ludziom zmagać się trudami, biedami, dylematami życia? Które pozwalają lepiej rozumieć świat, poszerzać wyobraźnię tak, by móc nią ogarnąć to, co znajduje się poza wąskim horyzontem naszego własnego …
Poniedziałek, 20 kwietnia 2009
Rozmowa ze Stanisławem Wedlerem – prezesem WSiP i Krzysztofem Leśniewskim – prezesem Zielonej Sowy
Po przejęciu Zielonej Sowy przez WSiP zapowiedział pan rozmowę na temat pierwszych decyzji personalnych… Stanisław Wedler: Powołaliśmy Krzysztofa Leśniewskiego na prezesa Zielonej Sowy. Teraz zarząd tej spółki jest dwuosobowy, drugim członkiem jest Grzegorz Czajka. Chociaż pan Krzysztof jest z Warszawy, nie chcemy więcej „mieszać” Warszawy w Zieloną Sowę. Nowy prezes został bardzo ciepło przyjęty przez zespół. Postawiliśmy sobie kilka bardzo ambitnych zadań, zwłaszcza że ciągle nie wiadomo, jak kryzys odbije się na branży i jak …
Poniedziałek, 20 kwietnia 2009
Po Targach Książki Dziecięcej w Bolonii 2009
W dniach 23-26 marca (poniedziałek-czwartek) odbyły się w Bolonii 46. Targi Książki Dziecięcej – prawdopodobnie najsympatyczniejsze targi książki na świecie, trawestując slogan reklamowy piwa rodem z Kopenhagi. A tak poważnie, do stolicy północnowłoskiego regionu Emilia-Romania co roku ściągają tysiące „branżowców”, oczekujących nie tylko korzystnych interesów, ale również poznania tendencji rynkowych czy jedynie… zaczerpnięcia w płuca świeżego wiosennego powietrza, które w północnych Włoszech daje się wyczuć znacznie wcześniej niż chociażby nad Wisłą (w tym roku we …
Poniedziałek, 20 kwietnia 2009
Impresje bolońskie inaczej
Jak wyraził się podczas jednego z licznych spotkań i prezentacji młody koreański ilustrator, w Korei jest zawsze wiosna, stąd w ilustracji dominują pastelowe, błękitno-złociste odcienie. Artyści chętnie sięgają też do techniki kolażu. Gość z odległego i dla Europejczyków egzotycznego kraju jest zawsze okazją do ukazania, że książka nie zna granic, a kultura ma wymiar uniwersalny. Różnorodność tej produkcji ukazano poprzez dorobek 35 wiodących oficyn. Gość honorowy zadbał o liczne wydarzenia kulturalne promujące kraj – pokazy …
Poniedziałek, 20 kwietnia 2009
Felieton
Chłopi w Małopolsce zawsze narzekali. Narzekali w czasach zamierzchłych. Narzekali za sanacji i za komuny. Narzekają dzisiaj, kiedy rządzi Bruksela. To się nie zmieni nigdy, wszak narzekanie i poczucie wiecznego nieszczęścia wpisane jest w genotyp małopolskiego chłopa. On już tak ma! Jak pada deszcz – jest i będzie źle, jak świeci słońce – podobnie. Gdy sypie śnieg i wiatr wieje w drugą stronę, to… szkoda gadać. Ceny skupu żywca nigdy nie będą na właściwym poziomie, …