BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 313
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji.Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości ok. 20-40 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych.Zainteresowaniem Czytelników cieszą się także działy "Prawnik radzi" oraz porady z zakresu marketingu, promocji itp., w których analizujemy największe i... najmniejsze sukcesy wydawnictw.Całości dopełnia błyskotliwy felieton Andrzeja Nowakowskiego. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (tegorocznym laureatem został WSiP).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie.
W Numerze
Czwartek, 3 listopada 2011
… to wyższa sprzedaż książek
– Gdy usłyszałem po raz pierwszy o projekcie eLibri od razu miałem nadzieję, że pomysł przyjmie się na rynku i w końcu dostanę narzędzie, dzięki któremu moi pracownicy będą mogli pracować efektywnie. Jest wielka szansa na to, by komunikacja pomiędzy wszystkimi uczestnikami rynku książki przebiegała sprawniej i bez wykonywania zbędnych czynności. Taka lepsza komunikacja przyczyni się do ZWIĘKSZENIA SPRZEDAŻY KSIĄŻEK. Mając bowiem lepszą informację o książce – będziemy ich sprzedawali więcej – i wydawcy i …
Czwartek, 3 listopada 2011
Rozmowa z Tomaszem Meka – pomysłodawcą i twórcą oraz Norbertem Słupskim – menadżerem projektu eLibri
Zidentyfikujcie proszę adres www. elibri. com.pl… Norbert Słupski: Pod tym adresem kryje sie strona informacyjna o serwisie eLibri, a zarazem panel logowania do serwisu. Czym w praktyce jest eLibri? Tomasz Meka: To system dystrybucji informacji na rynku księgarskim. Chodzi o przepływ informacji o książkach dostępnych na rynku między wydawcami a dystrybutorami i księgarniami. NS: Dokładniej rzecz biorąc, mamy tu do czynienia z systemem wymiany informacji, który ma ułatwić każdemu z tych ogniw operowanie danymi o …
Czwartek, 3 listopada 2011
Czyli jak to działa…
Czym w praktyce jest usługa eLibri. Jakie funkcje spełnia, jakie zadania realizuje? Jak wspomaga przepływ informacji o książkach dostępnych na rynku i jak może wpływać na sprzedaż?
Czwartek, 3 listopada 2011
Czyli jak to było (i jest) z informacją o książce
Mało można wskazać we współczesnej historii rynku wydawniczego w Polsce wątków, które przez tyle lat powracałyby w branżowych dyskusjach, skutecznie antagonizując ich uczestników, co więcej bez efektów w postaci skutecznych rozwiązań dla branży wydawniczej w Polsce. Wystarczy wspomnieć debatę na temat ustawy o książce, która toczy się już lat kilkanaście – a ustawy jak nie było, tak nie ma.
Czwartek, 3 listopada 2011
Rozmowa z Michaelem Vogelbacherem, kierownikiem wydziału usług informatycznych w MVB Marketing und Verlagsservice des Buchhandels GmbH
Libreka prowadzi projekt Verzeichnis der Lieferbaren Bücher (Katalog Dostępnych Książek). Czym zajmuje się on w praktyce? Katalog Dostępnych Książek istnieje od 40 lat i pełni funkcję centralnego katalogu, który służy do wyszukiwania i zamawiania książek. Zawiera informacje o ponad milionie książek z oferty 20 tys. wydawnictw. Jest wyjątkowy, jeśli chodzi o jakość danych. Dodatkowo pozwala na przeszukiwanie zbioru ponad 1,7 mln archiwalnych tytułów. Od 2011 roku jest też oficjalną informacją na temat cen detalicznych wszystkich …