BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 343
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Wtorek, 11 grudnia 2012
Sukces targów w Łodzi
W tym mieście od piątku do niedzieli (7-9 grudnia) trwała druga edycja spotkania targowego zatytułowanego Salon Ciekawej Książki – Targi Nowej Książki. Ubiegłoroczna premiera była – jak na pierwszą odsłonę – bardzo udana, ale wiele osób czekało na sprawdzenie się organizatorów, a przede wszystkim łódzkich czytelników – czy uznali już to wydarzenie za swoje. Wydaje się, że wszystkie te warunki zostały spełnione. 
Wtorek, 11 grudnia 2012
Dyskusja o dystrybucji
Za nami pierwsze spotkanie z zainicjowanego w ostatnim czasie przez Polską Izbę Książki cyklu „Forum dyskusyjne PIK”. Jego premierowa odsłona dotyczyła dystrybucji. 
Wtorek, 11 grudnia 2012
Rozmowa z Robertem Rybskim – prezesem zarządu, Mariuszem Prema – członkiem zarządu, dyrektorem IT i Małgorzatą Błaszczyk – marketing & PR managerem firmy Virtualo
W ostatnim czasie na rynku dystrybucji książek elektronicznych dzieje się bardzo wiele. W segmencie wyraźnie zaostrza się konkurencja… Robert Rybski: Na rynku pojawia się też coraz więcej nieprawdziwych informacji dotyczących charakterystyki samego procesu sprzedaży, które tworzą nieprawdziwy obraz działalności firm takich jak Virtualo. Sądzę, że wiele kwestii wymaga wyjaśnienia, zwłaszcza, że osoby czy podmioty stojące nieco z boku procesu dystrybucji e-książek nie mają szczegółowej wiedzy na temat niektórych zjawisk czy procesów. 
Wtorek, 11 grudnia 2012
Wtorek, 11 grudnia 2012
Wtorek, 11 grudnia 2012
Wtorek, 11 grudnia 2012
Wtorek, 11 grudnia 2012
Wtorek, 11 grudnia 2012
Wtorek, 11 grudnia 2012