BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 345
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji.Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości ok. 20-40 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych.Zainteresowaniem Czytelników cieszą się także działy "Prawnik radzi" oraz porady z zakresu marketingu, promocji itp., w których analizujemy największe i... najmniejsze sukcesy wydawnictw.Całości dopełnia błyskotliwy felieton Andrzeja Nowakowskiego. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (tegorocznym laureatem został WSiP).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie.
W Numerze
Poniedziałek, 7 stycznia 2013
Czytelnicy proszeni o ratunek dla Świata Książki
Nie milkną medialne komentarze dotyczące informacji o wycofaniu się z polskiego rynku firmy Weltbild. Informacja, która na kilka dni przed Świętami Bożego Narodzenia zelektryzowała rynek książki oraz opinię publiczną okazała się silnym impulsem rozwojowym w ramach procesu poszukiwań chętnych na zakup poszczególnych części likwidowanego przedsiębiorstwa. O tym, w jakiej konkretnie sytuacji znajduje się część wydawnicza Weltbildu, reprezentowana przez markę wydawnictwo Świat Książki, opowiedziała Bibliotece Analiz Anita Musioł, dyrektor wydawnicza i programowa oficyny. – W obecnej …
Poniedziałek, 7 stycznia 2013
Rozmowa z Markiem Dobrowolskim
Niewątpliwie najważniejszym, obok informacji o wycofaniu się z polskiego rynku niemieckiego koncernu Weltbild, branżowym wydarzeniem końcówki 2012 roku by ło powstanie nowego podmiotu w segmencie dystrybucji książek elektronicznych. Co ciekawsze, spiritus movens tego projektu było środowisko wydawców. Jak czytamy w komunikacie rozesłanym, w związku z tym wydarzeniem, do mediów: „siedmiu niezależnych wydawców: Prószyński Media, Dom Wydawniczy Rebis, Czarna Owca, Zysk i S-ka, Nasza Księgarnia, Wydawnictwo Literackie i Sonia Draga utworzyło spółkę z ograniczona odpowiedzialnością o …
Poniedziałek, 7 stycznia 2013
Rozmowa z Waldemarem Szatankiem – współwłaścicielem grupy antykwariatów „Książka dla każdego”
Czy na starych książkach można zarobić? To trudne pytanie, przede wszystkim trzeba określić, co rozumiemy pod słowem „zarobić”. Jeżeli traktujemy to czysto biznesowo, to niewątpliwie w Polsce nie ma osoby, która na tym potrafiłaby zarobić. Wynika to ze specyfiki rynku antykwarycznego, który jest słabiutki. Można nawet powiedzieć, że cały czas jest w powijakach, a do tego występuje ogromne rozdrobnienie firm działających na tym rynku. Są to małe podmioty o niewielkim kapitale, albo nawet bez kapitału! …
Poniedziałek, 7 stycznia 2013
Poniedziałek, 7 stycznia 2013
Poniedziałek, 7 stycznia 2013
Poniedziałek, 7 stycznia 2013
Poniedziałek, 7 stycznia 2013
Poniedziałek, 7 stycznia 2013
Poniedziałek, 7 stycznia 2013