BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 348
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji.Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości ok. 20-40 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych.Zainteresowaniem Czytelników cieszą się także działy "Prawnik radzi" oraz porady z zakresu marketingu, promocji itp., w których analizujemy największe i... najmniejsze sukcesy wydawnictw.Całości dopełnia błyskotliwy felieton Andrzeja Nowakowskiego. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (tegorocznym laureatem został WSiP).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie.
W Numerze
Wtorek, 19 lutego 2013
Powszechne badanie rynku książki
Polska Izba Książki, Targi Książki w Krakowie, Warszawskie Targi Książki oraz Biblioteka Analiz zainicjowały wspólny projekt badań polskiego rynku książki. Głównym patronem projektu jest Instytut Książki.
Wtorek, 19 lutego 2013
Odpowiedź na potrzeby wydawców
Na przełomie stycznia i lutego platforma dystrybucyjna Virtualo udostępniła swoim dostawcom – poprzez specjalną ankietę zatytułowaną „Porozmawiajmy o jakości” – możliwość wypowiedzi i oceny wzajemnej współpracy.
Wtorek, 19 lutego 2013
Udane wyprzedaże Weltbildu
Uff… wydaje się, że rynek może odetchnąć z ulgą, bo raczej nie sprawdzą się grudniowe obawy Łukasza Gołębiewskeigo wyrażone tuż po ogłoszeniu decyzji koncernu Weltbild o zakończeniu działalności operacyjnej na polskim rynku. „Jeśli to trafi do kilku firm handlujących tanią książką, to ja sobie i państwu bardzo współczuję, czeka nas okres niesłychanie nieprzyjemny” – pisał wówczas Gołębiewski. Twierdził również, że dla rynku najlepsza byłaby sytuacja, w której ktoś by odkupił cały majątek przedsiębiorstwa. Wtedy księgarń …
Wtorek, 19 lutego 2013
Audioteka w Polsce i na świecie
Przychody na poziomie 5,34 mln zł wobec 3,27 mln zł rok wcześniej – to jeden z bardziej wymiernych rezultatów firmy Audioteka S.A. w 2012 roku. – W ciągu bieżących 12 miesięcy chcemy podwoić ubiegłoroczny rezultat. A może uda nam się sprawić nawet jakąś specjalną niespodziankę – mówił Łukasz Kosman, szef polskiej Audioteki, podczas prezentacji wyników i planów na przyszłość czołowego sprzedawcy książek audio on-line. A przymiotnik polska nie pojawia się tu bez powodu, ponieważ dziś …
Wtorek, 19 lutego 2013
Rozmowa z Barbarą Jóźwiak, prezes i Andrzejem Nowakowskim, dyrektorem generalnym Stowarzyszenia Wydawców i Autorów Polska Książka
Polska Książka ma coraz więcej pieniędzy, jest coraz lepiej znana w środowisku, można powiedzieć, że ma sukcesy, a tymczasem z początkiem roku zmienia się prezes… Barbara Jóźwiak: Zmiana wcale nie musi oznaczać, że dzieje się coś złego. W przypadku Polskiej Książki jest to związane z rozwojem, ze wzrostem liczby zadań. Uznaliśmy, że nadszedł czas, kiedy trzeba rozdzielić stanowiska prezesa i dyrektora generalnego. Po to by działać efektywniej i jeszcze poszerzyć zakres działań, np. o bazy danych, bazy …
Wtorek, 19 lutego 2013
Wtorek, 19 lutego 2013
Wtorek, 19 lutego 2013
Wtorek, 19 lutego 2013
Wtorek, 19 lutego 2013