BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 362
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji.Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości ok. 20-40 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych.Zainteresowaniem Czytelników cieszą się także działy "Prawnik radzi" oraz porady z zakresu marketingu, promocji itp., w których analizujemy największe i... najmniejsze sukcesy wydawnictw.Całości dopełnia błyskotliwy felieton Andrzeja Nowakowskiego. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (tegorocznym laureatem został WSiP).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie.
W Numerze
środa, 4 września 2013
Na progu sezonu podręcznikowego
W 2012 roku wartość rynku książek szkolnych wzrosła o 3 proc., do 840 mln zł. Według informacji pochodzących od sektora hurtowego, podobna tendencja powinna utrzymać się także w tym roku. Jaki jest obecny sezon podręcznikowy? Jego start wyznaczyły nie tylko liczne promocje internetowych detalistów (Gandalf, Merlin), niejednokrotnie oprócz 15-proc. rabatu na ofertę szkolna reklamujące połączone z nią produkty finansowe (Provident, Santander) lub elementy stanowiące część kampanii lojalnościowych kilku znanych marek (Plus, Małpka Express), ale także …
środa, 4 września 2013
Promocyjne konta do pirackich portali
Należący do Axel Springer Polska miesięcznik „Komputer Świat” w swoim wrześniowym numerze (9/2013) zachęca czytelników, aby zostali „mistrzami ściągania” plików z internetu.
środa, 4 września 2013
Wyniki badania Virtualo
Jak wygląda kontakt mieszkańców dużego polskiego miasta z e-bookami? Ciekawą odpowiedź na to pytanie przynoszą wyniki sondy przeprowadzonej na pół tysiącu warszawiaków przez firmę Virtualo. Badanie zrealizowano w formie sondy ulicznej w lipcu br. w centrum Warszawy. Na podstawie wyników zebranych ankiet udało się stworzyć zarys profilu e-czytelnika dużego miasta oraz poznać aktualne trendy i preferencje mieszkańców, dotyczące nowoczesnych form czytania.
środa, 4 września 2013
Rozmowa z Małgorzatą Staniewicz, prezeską Stowarzyszenia ZMOWA
Przeciw komu lub czemu skierowana jest ZMOWA? Innymi słowy, co kryje się za tym skrótowcem? To jest ZMOWA przeciwko złym obyczajom. Ale mówiąc poważnie, ZMOWA to rzeczywiście skrótowiec. Tworzymy Związek Małych Oficyn Wydawniczych z Ambicjami, czyli ZMOWĘ. Sama nazwa stowarzyszenia jest intrygująca, bo taka być powinna. A kryje się pod nią istotna inicjatywa obywatelska. 
środa, 4 września 2013
środa, 4 września 2013
środa, 4 września 2013
środa, 4 września 2013
środa, 4 września 2013
środa, 4 września 2013