BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 371
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji.Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości ok. 20-40 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych.Zainteresowaniem Czytelników cieszą się także działy "Prawnik radzi" oraz porady z zakresu marketingu, promocji itp., w których analizujemy największe i... najmniejsze sukcesy wydawnictw.Całości dopełnia błyskotliwy felieton Andrzeja Nowakowskiego. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (tegorocznym laureatem został WSiP).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie.
W Numerze
środa, 25 grudnia 2013
Statystyki za rok 2012
Stowarzyszenie Wydawców Europejskich (Federation of European Publishers, FEP) opublikowało dane dotyczące rynku książki zebrane od 28 stowarzyszeń wydawców z krajów należących do Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Przedstawione dane dotyczą wartości netto obrotów wydawcy i nie uwzględniają przychodów w zakresie sprzedaży prawa do tłumaczenia, adaptacji audiowizualnych, itd.
środa, 25 grudnia 2013
Bez miejsca na marżę
Przy obecnych stawkach podatku VAT na e-booki, przy oczekiwaniach cenowych klienta i przy kosztach dystrybucji, na publikacjach elektronicznych w Polsce nie da się zarabiać. Marża na ich sprzedaży jest bardzo niewielka, mniejsza niż przy sprzedaży książek papierowych. 
środa, 25 grudnia 2013
Rozmowa z Dorotą Świderek, prezes zarządu Oficyny Wydawniczej Rytm
Zacznijmy od kondycji Oficyny Wydawniczej Rytm. Z danych za rok 2012 wynika, że przychody ze sprzedaży książek były niższe niż rok wcześniej… Rzeczywiście przychody spadły. Nie jest to jedyne wydawnictwo, któremu spadły przychody. Jaka była przyczyna w waszym przypadku? Sądzę, że ludzie mają mniej pieniędzy. Po pierwsze wyzbyli się ich w czasie kryzysu gospodarczego, a po drugie – trzeba pamiętać, że książka nie jest produktem pierwszej potrzeby. Pieniądze na kulturę – na bilety do kina, teatru i na …
środa, 25 grudnia 2013
środa, 25 grudnia 2013
środa, 25 grudnia 2013
środa, 25 grudnia 2013
środa, 25 grudnia 2013