BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 372
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji.Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości ok. 20-40 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych.Zainteresowaniem Czytelników cieszą się także działy "Prawnik radzi" oraz porady z zakresu marketingu, promocji itp., w których analizujemy największe i... najmniejsze sukcesy wydawnictw.Całości dopełnia błyskotliwy felieton Andrzeja Nowakowskiego. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (tegorocznym laureatem został WSiP).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie.
W Numerze
Czwartek, 9 stycznia 2014
Spór o książkę Sławomira Cenckiewicza
W drugiej połowie grudnia, na kilka dni przed świętami Bożego Narodzenia, w serwisie Wykop.pl, na profilu należącym do byłego prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej, Lecha Wałęsy ukazał się skierowany do wydawnictwa Zysk i S-ka dokument o następującej treści:
Czwartek, 9 stycznia 2014
Historia pewnej fotografii…
…A właściwie dwóch, bo o dwie fotografie tu chodzi. Otóż… Dwa lata temu wziąłem do ręki folder wyłożony w pewnej rzeszowskiej instytucji do celów reklamowych i po przekartkowaniu stwierdziłem ze zdumieniem, że są w nim dwie fotografie mojego autorstwa.
Czwartek, 9 stycznia 2014
Rozmowa z Markiem Przybylikiem, właścicielem Oficyny Wydawniczej Przybylik
Panie Marku, co pana podkusiło, aby założyć wydawnictwo? Zgodnie ze starą anegdotą odpowiem pytaniem na pytanie. Dlaczego pan ze mną chciał rozmawiać? Nie zna pan innego wariata, któremu odbiłoby na stare lata? Wariatów podejmujących się wydawania książek, albo entuzjastów, mówiąc bardziej elegancko, są w Polsce tysiące… Ma pan na myśli grafomanów, którzy tworzą wydawnictwo, aby wydać własną książkę? 
Czwartek, 9 stycznia 2014
Czwartek, 9 stycznia 2014
Czwartek, 9 stycznia 2014
Czwartek, 9 stycznia 2014
Czwartek, 9 stycznia 2014
Newsletter jako narzędzie skutecznej komunikacji
Właściwa komunikacja z konsumentem to jeden z kluczowych elementów wpływających na wzrost sprzedaży produktu czy usługi. Dziś już wiemy, że komunikacja oparta na atakowaniu konsumentów intruzywną reklamą, popularnymi hasłami promocyjnymi, obietnicami szybkiego zysku czy dożywotniej gwarancji coraz słabiej się sprawdza i często przestaje się opłacać. Nic dziwnego więc, że zdobycie klienta staje się coraz droższe a uczynienie zeń klienta lojalnego coraz trudniejsze.
Czwartek, 9 stycznia 2014
Raport z badań. Część 2
Prezentujemy drugą część streszczenia raportu „Prawo autorskie w czasach zmiany. O normach społecznych korzystania z treści” Centrum Cyfrowego: Projekt Polska. Poprzednio zatrzymaliśmy się na kwestii przyszłości prawa autorskiego i sposobu w jaki jest ona postrzegana przez uczestników wspomnianego badania. 
Czwartek, 9 stycznia 2014
Rynek Książki w Polsce
Kolejna edycja „Rynku książki w Polsce”, czyli wydawanych od piętnastu lat przez Bibliotekę Analiz raportów o kondycji polskiej branży wydawniczo- księgarskiej, nie przyniosła dobrych wieści. W omówionym 2012 roku było źle, gorzej niż w 2011 roku, który już był uznany przez branżę za bardzo tragiczny z uwagi na ok. 8 proc. spadek obrotów. Autorzy raportu wykazali, że nie spełniły się nadzieje na odbicie się rynku i choćby niewielki wzrost.