BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 374
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji.Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości ok. 20-40 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych.Zainteresowaniem Czytelników cieszą się także działy "Prawnik radzi" oraz porady z zakresu marketingu, promocji itp., w których analizujemy największe i... najmniejsze sukcesy wydawnictw.Całości dopełnia błyskotliwy felieton Andrzeja Nowakowskiego. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (tegorocznym laureatem został WSiP).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie.
W Numerze
Czwartek, 6 lutego 2014
Wyniki pierwszego naboru
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłosiło wyniki pierwszego w tym roku naboru do programu „Promocja czytelnictwa i literatura”, priorytet „Promocja czytelnictwa”. 
Czwartek, 6 lutego 2014
Matras blisko zmian własnościowych
35-40 mln zł za pakiet większościowy, 45 mln zł za całą firmę, a może tylko 7-10 mln zł za akcje mniejszościowych udziałowców. Zakulisowa giełda trwa, a gra o Matrasa podsyca emocje branży. Z oczywistych powodów potencjalni inwestorzy nabierają wody w usta, powołując się na dobro negocjacji.
Czwartek, 6 lutego 2014
Matras przez lata był symbolem wszystkiego, co najgorsze na polskim rynku książki – nierzetelności, nieterminowości, nonszalancji wobec małych dostawców. Gdy kilka lat temu jeden z zagranicznych inwestorów zainteresowanych zakupem akcji Matrasa pytał mnie o opinię, poradziłem mu, że jeśli ma kupować, to niech porządnie sprawdzi, czy nie ma w szafie jakiegoś trupa i niech od razu przygotuje sobie zupełnie nowy zarząd, bo styl kierowania tą firmą bardziej przypomina budkę z kebabem niż standardy branży bądź …
Czwartek, 6 lutego 2014
Rozmowa z Krzysztofem Pindralem, prezesem zarządu firmy Heidelberg Polska Sp. z o.o.
W mediach branżowych pojawia się dużo informacji o firmie Heidelberg. Czy jest to świadoma polityka? Jak najbardziej. To są zamierzone działania kierownictwa firmy, jak i wszystkich pracowników. Jesteśmy jedną z największych firm w naszej branży i wiele oczu, siłą rzeczy, jest skierowanych na nas, co z jednej strony nobilituje, ale z drugiej nakłada obowiązki bieżącej informacji skierowanej do naszych klientów. Jednocześnie w tej chwili, w czasach kryzysu, wszyscy szukają oszczędności, czują to zwłaszcza redakcje czasopism branżowych, …
Czwartek, 6 lutego 2014
Czwartek, 6 lutego 2014
Czwartek, 6 lutego 2014
Czwartek, 6 lutego 2014
Czwartek, 6 lutego 2014