BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 376
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Poniedziałek, 3 marca 2014
Grupa EMF w IV kwartale 2013 roku
„Właściciel Empiku kończy flirt z odzieżą”. Pod takim tytułem ukazał się artykuł Piotra Mazurkiewicza w piątkowym – z 21 lutego – wydaniu „Rzeczpospolitej”. Czytamy tam, że „Grupa Empik Media & Fashion zdecydowała się wycofać z prowadzenia sklepów odzieżowych takich marek jak Gap, River Island czy New Look. Ten segment działalności Grupy EMF przyniósł w 2013 roku 371 mln zł straty netto – rok wcześniej 110 mln zł”. Cytowany w „Rzeczpospolitej” Jacek Bagiński, dyrektor finansowy EMF, …
Poniedziałek, 3 marca 2014
Potencjalne ekonomiczne skutki regulacji
Po kilkunastu miesiącach przymiarek, koncepcyjnych prac i konsultacji z różnymi gremiami środowiska książki, Polska Izba Książki zaprezentowała projekt ustawy o jednolitej cenie książki. Ponieważ jest on powszechnie dostępny nie będziemy tym miejscu streszczać zawartości tego dokumentu, który z jednej strony cieszy orędowników idei regulacji polskiego rynku książki, a z drugiej wywołał znaczne ożywienie przeciwników takiego rozwiązania. Warto podkreślić jednak, co często zdaje się umykać w przekazach medialnych, że projekt ten, którego główne założenia opierają się …
Poniedziałek, 3 marca 2014
Rozmowa z Joachimem Kaufmannem, prezesem wydawnictwa Carlsen i Krzysztofem Grudzińskim, prezesem wydawnictwa Marginesy
Może na wstępie wyjaśnijmy od razu, o jakiej firmie będziemy dziś rozmawiać? Krzysztof Grudziński: Wydawnictwo Marginesy, tak w dalszym ciągu i bez zmian brzmi nazwa wydawnictwa działającego w Polsce po sfinalizowaniu transakcji z grupą Bonnier. Joachimie, na zakończenie swojego przemówienia wygłoszonego podczas uroczystości ogłoszenia mariażu Grupy Bonnier i Wydawnictwa Marginesy pod koniec stycznia zaznaczyłeś, że niekoniecznie jest to ostatnia inwestycja w Polsce. W co jeszcze chcielibyście zatem zainwestować? Joachim Kaufmann: Widzę, że zrezygnowaliście z ogólnego wstępu, przechodząc od razu do …
Poniedziałek, 3 marca 2014
Poniedziałek, 3 marca 2014
Poniedziałek, 3 marca 2014
Poniedziałek, 3 marca 2014
Poniedziałek, 3 marca 2014
Poniedziałek, 3 marca 2014
Poniedziałek, 3 marca 2014