BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 376
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji.Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości ok. 20-40 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych.Zainteresowaniem Czytelników cieszą się także działy "Prawnik radzi" oraz porady z zakresu marketingu, promocji itp., w których analizujemy największe i... najmniejsze sukcesy wydawnictw.Całości dopełnia błyskotliwy felieton Andrzeja Nowakowskiego. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (tegorocznym laureatem został WSiP).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie.
W Numerze
Poniedziałek, 3 marca 2014
Grupa EMF w IV kwartale 2013 roku
„Właściciel Empiku kończy flirt z odzieżą”. Pod takim tytułem ukazał się artykuł Piotra Mazurkiewicza w piątkowym – z 21 lutego – wydaniu „Rzeczpospolitej”. Czytamy tam, że „Grupa Empik Media & Fashion zdecydowała się wycofać z prowadzenia sklepów odzieżowych takich marek jak Gap, River Island czy New Look. Ten segment działalności Grupy EMF przyniósł w 2013 roku 371 mln zł straty netto – rok wcześniej 110 mln zł”. Cytowany w „Rzeczpospolitej” Jacek Bagiński, dyrektor finansowy EMF, …
Poniedziałek, 3 marca 2014
Potencjalne ekonomiczne skutki regulacji
Po kilkunastu miesiącach przymiarek, koncepcyjnych prac i konsultacji z różnymi gremiami środowiska książki, Polska Izba Książki zaprezentowała projekt ustawy o jednolitej cenie książki. Ponieważ jest on powszechnie dostępny nie będziemy tym miejscu streszczać zawartości tego dokumentu, który z jednej strony cieszy orędowników idei regulacji polskiego rynku książki, a z drugiej wywołał znaczne ożywienie przeciwników takiego rozwiązania. Warto podkreślić jednak, co często zdaje się umykać w przekazach medialnych, że projekt ten, którego główne założenia opierają się …
Poniedziałek, 3 marca 2014
Rozmowa z Joachimem Kaufmannem, prezesem wydawnictwa Carlsen i Krzysztofem Grudzińskim, prezesem wydawnictwa Marginesy
Może na wstępie wyjaśnijmy od razu, o jakiej firmie będziemy dziś rozmawiać? Krzysztof Grudziński: Wydawnictwo Marginesy, tak w dalszym ciągu i bez zmian brzmi nazwa wydawnictwa działającego w Polsce po sfinalizowaniu transakcji z grupą Bonnier. Joachimie, na zakończenie swojego przemówienia wygłoszonego podczas uroczystości ogłoszenia mariażu Grupy Bonnier i Wydawnictwa Marginesy pod koniec stycznia zaznaczyłeś, że niekoniecznie jest to ostatnia inwestycja w Polsce. W co jeszcze chcielibyście zatem zainwestować? Joachim Kaufmann: Widzę, że zrezygnowaliście z ogólnego wstępu, przechodząc od razu do …
Poniedziałek, 3 marca 2014
Poniedziałek, 3 marca 2014
Poniedziałek, 3 marca 2014
Poniedziałek, 3 marca 2014
Poniedziałek, 3 marca 2014
Poniedziałek, 3 marca 2014
Poniedziałek, 3 marca 2014