BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 382
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji.Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości ok. 20-40 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych.Zainteresowaniem Czytelników cieszą się także działy "Prawnik radzi" oraz porady z zakresu marketingu, promocji itp., w których analizujemy największe i... najmniejsze sukcesy wydawnictw.Całości dopełnia błyskotliwy felieton Andrzeja Nowakowskiego. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (tegorocznym laureatem został WSiP).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie.
W Numerze
Piątek, 6 czerwca 2014
Drogi Rafale, Pierwszy raz w życiu piszę list otwarty... Wybacz, że w tej właśnie formie zwracam się do Ciebie, ale wydaje mi się, że jest przynajmniej kilka istotnych powodów, które to usprawiedliwiają. Zważ również, że czynię to na łamach pisma branżowego, wolnego od wszelkich politycznych uwarunkowań, które na ogół utrudniają swobodną wymianę myśli. Rzecz dotyczy ważnej dla wszystkich – nie tylko dla naszego środowiska! – sprawy absurdalnego sporu, jaki toczy się od paru miesięcy pomiędzy …
Piątek, 6 czerwca 2014
Nowe papiery, nowe nagrody
Papyrus, jeden z czołowych dystrybutorów papieru w Europie, w tym roku wprowadził na polski rynek nowy rodzaj papieru graficznego o nazwie MultiDesign® promowanego jako „mądry wybór dla eleganckich i ponadczasowych rezultatów”. 
Piątek, 6 czerwca 2014
Expo Kraków otwarte
– Nowe centrum targowe bardziej jest potrzebne dla Krakowa i dla Małopolski niż dla samej spółki, jaka je wzniosła i za to dziękuję zarządowi Targów w Krakowie – powiedział Marek Sowa, marszałek województwa małopolskiego, podczas niezwykle efektownej uroczystości otwarcia nowego centrum wystawienniczego nazwanego Expo Kraków, jaka miała miejsce 14 maja. – Słowo ciałem się stało i mamy w Krakowie 9000 mkw. powierzchni wystawienniczej – z entuzjazmem stwierdził prof. Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa. Nie byłoby to …
Piątek, 6 czerwca 2014
Wydawcy sami obniżają ceny
Wydawnictwo Harlequin MIRA, znane z charakterystycznej oferty skierowanej do kobiet, postanowiło zmienić swoją politykę cenową, aby sprostać oczekiwaniom klientów. To nie pierwszy taki przypadek. Takie zmiany wprowadziło wcześniej wydawnictwo Czarne i W.A.B. Co się dzieje na rynku ebooków?
Piątek, 6 czerwca 2014
Pisarz w mediach społecznościowych
Media społecznościowe są obecnie modnym hasłem – począwszy od polityków, przez znane marki, celebrytów a na produktach codziennego użytku kończąc – niemal wszystko dziś możemy już odszukać i obserwować na portalach takich jak Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Nasza Klasa. Tzw. social media to również nowy trend w marketingu internetowym, zyskujący podobną popularność, jak przed dekadą wyszukiwarki internetowe. Jak zaangażować zatem te nowoczesne środki do promocji książki? Warto przyjrzeć się tzw. młodemu pokoleniu, od którego możemy …
Piątek, 6 czerwca 2014
Ranking wydawców
Po dwóch latach spadków sprzedaży na rynku książki w 2013 roku przychody wydawców nieznacznie, bo zaledwie o 0,4 proc. drgnęły w górę i wyniosły 2,68 mld zł. Wzrosła liczba wydanych tytułów, zmniejszył się jednak kolejny raz średni nakład. Coraz więcej pozycji wydawanych jest cyfrowo. Choć tylko nieliczni wydawcy ujawnili wynik finansowy, wyraźnie widać, że pomimo cięć kosztów rentowność wydawniczego biznesu spada.
Piątek, 6 czerwca 2014
Piątek, 6 czerwca 2014
Piątek, 6 czerwca 2014