BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 389
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji.Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości ok. 20-40 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych.Zainteresowaniem Czytelników cieszą się także działy "Prawnik radzi" oraz porady z zakresu marketingu, promocji itp., w których analizujemy największe i... najmniejsze sukcesy wydawnictw.Całości dopełnia błyskotliwy felieton Andrzeja Nowakowskiego. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (tegorocznym laureatem został WSiP).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie.
W Numerze
środa, 3 września 2014
środa, 3 września 2014
środa, 3 września 2014
środa, 3 września 2014
Inwestycje rozwojowe WSiP
Rządowa ofensywa na rynku podręczników szkolnych w perspektywie kilku kolejnych lat znacząco ograniczy możliwości biznesowego działania, a przede wszystkim realizowane przychody wielu podmiotów z segmentu wydawnictw edukacyjnych. Bez inwestycji w nowoczesną ofertę i pozapodręcznikowe produkty dalsze funkcjonowanie wielu z nich wydaje się realnie zagrożone. Pod koniec sierpnia jeden z liderów segmentu publikacji edukacyjnych, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, zaprezentował kilka z podjętych przez siebie działań inwestycyjnych, które mają pozwolić firmie nie tylko odrobić część przewidywanych strat, …
środa, 3 września 2014
Rozmowa z Markiem Dobrowolskim, prezesem i Anną Gajewską, wiceprezesem zarządu Platformy Dystrybucyjnej Wydawnictw
Od momentu powstania PDW minęło półtora roku. Ze strony właścicieli firmy wielokrotnie i publicznie padały już stwierdzenia, że pojawienie się firmy zmieniło rynek dystrybucji e-książek. W jaki sposób? Marek Dobrowolski: Z pewnością istotne zmiany w tym czasie na rynku nastąpiły. Przede wszystkim udało nam się wpłynąć na to, że obniżone zostały rabaty, które w okresie budowy podstaw tego rynku szybko osiągnęły absurdalny poziom 50, a nawet 60 proc., licząc od ceny detalicznej. W wielu przypadkach były wręcz …
środa, 3 września 2014
środa, 3 września 2014
środa, 3 września 2014