BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 400
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji.Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości ok. 20-40 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych.Zainteresowaniem Czytelników cieszą się także działy "Prawnik radzi" oraz porady z zakresu marketingu, promocji itp., w których analizujemy największe i... najmniejsze sukcesy wydawnictw.Całości dopełnia błyskotliwy felieton Andrzeja Nowakowskiego. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (tegorocznym laureatem został WSiP).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie.
W Numerze
środa, 4 lutego 2015
Jubileuszowe wydanie
Pomysł wydawania Biblioteki Analiz narodził się podczas Targów Książki w Krakowie w październiku 1999 roku. Chciałem zaoferować branży dwutygodniowy newsletter, oszczędny graficznie, adresowany do menadżerów, dostarczający najważniejsze informacje biznesowe. To były czasy, kiedy by połączyć się z internetem trzeba było wybierać numer telefoniczny. Czasy Windows 3.11 i systemów operacyjnych DOS. Czasy, w których królował papier. Drukowany dwutygodnik o rynku książki odniósł sukces, którego się nie spodziewałem, a który był wpisany w tamte – dobre – …
środa, 4 lutego 2015
Ciekawy rok 2015
Dzieje się... Tak można podsumować branżowe rozmowy na temat wydarzeń i zapowiedzi zmian, które stały się lub mogą stać się udziałem segmentu detalicznej sprzedaży książek. Co ciekawe, znaczna dynamika towarzyszy zarówno księgarstwu stacjonarnemu, jak i sektorowi sprzedawców internetowych. 
środa, 4 lutego 2015
Rozmowa z Margaret Ann Dowling, dyrektor regionalną Burda International Polska i Czechy oraz Igą Rembiszewską, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu książek
Czy książki odgrywają istotną rolę w polityce wydawniczej grupy Burda? Margaret Ann Dowling: Oczywiście, książki Burdy wydawane pod kierownictwem Igi Rembiszewskiej i jej zespołu stanowią bardzo ważną część naszego biznesu na polskim rynku. Dział Burda Książki wykreował w Polsce wiele nowych marek, a dzięki połączeniu się firm w 2014 roku Burda mogła rozszerzyć swoje produkty kulinarne i odpowiednio zoptymalizować działania redakcyjne. Regularnie książki Burdy otrzymują status „bestsellerów” oraz promują nowych, wspaniałych autorów. 
środa, 4 lutego 2015
Rozmowa z prof. Małgorzatą Omilanowską, ministrem kultury i dziedzictwa narodowego
Pani minister, kiedy możliwe są jakiekolwiek rozstrzygnięcia w sprawie obniżenia stawki podatku VAT na publikacje elektroniczne?
środa, 4 lutego 2015
środa, 4 lutego 2015
środa, 4 lutego 2015
środa, 4 lutego 2015
środa, 4 lutego 2015
środa, 4 lutego 2015