BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 408
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji.Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości ok. 20-40 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych.Zainteresowaniem Czytelników cieszą się także działy "Prawnik radzi" oraz porady z zakresu marketingu, promocji itp., w których analizujemy największe i... najmniejsze sukcesy wydawnictw.Całości dopełnia błyskotliwy felieton Andrzeja Nowakowskiego. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (tegorocznym laureatem został WSiP).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie.
W Numerze
Piątek, 29 maja 2015
Rada Ministrów przyjęła kolejny projekt
Piątek, 29 maja 2015
Wyniki ogólnopolskiego badania
Z czego uczą się dzisiaj polscy studenci? Czy ksero naprawdę pustoszy studenckie kieszenie? A może w dobie internetu kserowanie podręczników to już przeżytek? Jakie miejsce w studenckim życiu zajmuje ściąganie materiałów elektronicznych? Co studenci sądzą o legalności swoich działań? Na te i wiele innych pytań odpowiadali uczestnicy projektu badawczego zorganizowanego przez studentów i absolwentów Wydziału Politologii UMCS w Lublinie z inicjatywy Wydawnictwa Naukowego PWN, przy wsparciu SAiW Copyright Polska, których wyniki zaprezentowano na Warszawskich Targach …
Piątek, 29 maja 2015
Odpowiedź rzecznika ORE
W poprzednim numerze „Biblioteki Analiz” (nr 10/2015) zamieściliśmy tekst zatytułowany „Klapa to delikatne słowo. Bezpłatne podręczniki i e-podręczniki w czarnej dziurze”, który stanowił omówienie ogromnych problemów Ministerstwa Edukacji Narodowej związanych z przygotowaniem bezpłatnych podręczników oraz e-podręczników, które miały być gotowe przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego. 
Piątek, 29 maja 2015
Rozmowa z Bogusławem Tobiszowskim, szefem marketingu w wydawnictwie Rebis
W którym roku zacząłeś pracę na rynku wydawniczym? Cytując Bohdana Smolenia – „ho, ho, ho, a może i dłużej”. Oficjalnie w 1994 roku, a wcześniej przychodziłem do Rebisu jako student dorobić sobie i wykonywałem różne prace od pakowania paczek i listów na pocztę, poprzez spedycje, rozładowywanie ciężarówek, po zakupy, w tym piwa starszym kolegom. No i sobie też. Jak od tamtego czasu zmienił się sposób patrzenia na promocję książki? Teraz są lepsze narzędzia, ale clou pozostaje to samo. …
Piątek, 29 maja 2015
Piątek, 29 maja 2015
Piątek, 29 maja 2015
Piątek, 29 maja 2015
Piątek, 29 maja 2015