Piątek, 21 lipca 2017
WydawcaZnak
AutorJudyta Fibiger
Recenzent(to-rt)
Miejsce publikacjiKraków
Rok publikacji2017
Liczba stron288
Tekst pochodzi z numeru MLKMagazyn Literacki KSIĄŻKI 7/2017

Inaugurację kariery bohaterki przykuwającej uwagę książki stanowiła wygrana w konkursie na projekt kostiumu plażowego, ogłoszonym przez „London Evening Standard” w 1955 roku. Potem przez kilka lat zajmowała się ilustracją modową – współpracując z renomowanymi magazynami „Vogue” czy „Women’s Wear Daily”.

Jej sztandarowa marka – „Biba” – nie powstałaby, gdyby nie wsparcie męża – Stephena Fitz-Simona. Wspólnie uruchomili sprzedaż wysyłkową, co było zupełną nowością. Ubrania z metką „Biby” szybko zrobiły furorę – były nowoczesne, modne, efektowne i tanie. Bo młodzi ludzie – większość klientów firmy – u progu rewolucji kulturalnej, która ogarniała świat – pragnęli się usamodzielnić i żyć na własny rachunek. Dzięki jej projektom mogli odróżnić się od pokolenia rodziców i akcentować własną indywidualność.

Twarzą „Biby” była Twiggy – ikona urody lat sześćdziesiątych. Anna Wintour, wtedy zaledwie 15-latka, to właśnie w „Bibie” stawiała pierwsze kroki w świecie mody.

Niestety, dobra passa sklepu Hulanicki nie przetrwała próby czasu. W połowie lat siedemdziesiątych partnerzy Hulanicki zostali wykupieni przez większego inwestora, a projektantka utraciła kontrolę nad sklepem i w 1976 roku „Biba” została oficjalnie zamknięta. Barbara z mężem wyjechała do Brazylii, małżeństwo pozostało jednak w świecie mody jeszcze przez pewien czas, projektując między innymi dla Cacharel i Ferucci.

Obecnie mieszka w Miami i od ponad 15 lat zajmuje się architekturą wnętrz. Projektowała m.in. wnętrza hoteli na Jamajce i Bahamach, a także wzory tapet dla europejskiej sieci sklepów Habitat.

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ