Tytułowy bohater, to chyba najpopularniejsze auto wszech czasów.
Stworzył je w 1939 roku Ferdynand Porsche, na życzenie Adolfa Hitlera.
W światowej karierze samochodowi przeszkodziła II wojna światowa.
Garbus zawsze był czymś więcej niż tylko samochodem. Jego fenomen
w niezwykły sposób wpisał się w burzliwą historię minionego
stulecia. Nim zyskał mityczny status przebył długą drogę pełną zaskakujących
paradoksów.
Błyskotliwie opowiada o tym książka, wnikliwie i gruntownie relacjonująca
dzieje niepozornego, lecz do dzisiaj kultowego samochodu.
Przez dekady będącego obiektem marzeń kierowców od Tokio
po Buenos Aires.
Upodobali go sobie głównie ludzie wolnych zawodów. Także
w Polsce – na przykład Bernard Ładysz i Andrzej Łapicki. Zgodnie
z życzeniami obydwu zmodernizowano w ich autach przednie fotele.
Tak, aby mogły się rozkładać. Powodem tych innowacji były urodziwe
blondynki.