Poniedziałek, 24 lipca 2017
WydawcaMerlin Publishing
AutorRichard Hill-Whittal
TłumaczeniePatryk Fijałkowski
Recenzent(et)
Miejsce publikacjiWarszawa
Rok publikacji2017
Liczba stron330
Tekst pochodzi z numeru MLKMagazyn Literacki KSIĄŻKI 7/2017

Podtytuł pierwszej książki nowopowstałej oficyny Merlin Publishing wyjaśnia wszystko – „Podręcznik niezależnego twórcy gier”. Wybór tego rodzaju publikacji jest nieprzypadkowy. Twórcy wydawnictwa związani byli przez lata z dystrybucją gier. Książka jest odpowiedzią na dynamiczny rozwój branży gier wideo. Michał Gembicki, prezes Merlin Publishing, widzi w tym rynku duży potencjał: „Polskie gry odnoszą sukcesy na całym świecie, w kraju coraz więcej uczelni i organizacji zajmuje się edukacją przyszłych twórców gier, brakuje natomiast polskiej lektury, która pozwoliłaby na samodzielne zgłębienie tematu”.

Autor przygodę z tworzeniem gier rozpoczął w 1995 roku. Od tego czasu wydał 33 tytuły. I jak wyznaje, robi to, co kocha i na tym jeszcze zarabia. Dzieli się z czytelnikami (którzy przymierzają się do stworzenia własnej gry) swoimi doświadczeniami, przytacza też porady profesjonalistów. Podaje przykłady najciekawszych projektów, podpowiada czytelnikom adresy stron internetowych, przydatnych w trakcie tworzenia gier (np. źródła grafik i designów, fora dyskusyjne i wspierające). Doskonałym dopełnieniem całości są ankiety-wywiady z przedstawicielami różnych deweloperów Indie.

Poradnik w przystępny sposób opisuje wszystkie etapy prowadzenia projektów, od zbierania funduszy, poprzez produkcję i marketing po kwestie prawne (w tym rozdziale przydałoby się odniesienie do polskich realiów).

1 proc., przychodu ze sprzedaży tej książki zostanie przekazany na wspieranie polskich twórców gier niezależnych.

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ