Piątek, 13 sierpnia 2010
WydawcaDifin
AutorPaweł Fortuna, Małgorzata Torój
Recenzent(kf)
Miejsce publikacjiWarszawa
Rok publikacji2009
Liczba stron304


Tytuł książki zdaje się zakładać, że jej czytelnikami
będą przede wszystkim ci, którzy dobrymi szefami
już są. Niestety, w zrozumiały sposób zawęża to
grupę odbiorców, albowiem o dobrego przełożonego
trudniej dzisiaj niż kiedyś, gdyż dyktat osiągania
dobrych efektów w bardzo krótkim czasie wyklucza
najczęściej inwestowanie w pracowników,
których talenty procentują zazwyczaj po czasie.

Recenzentka wewnętrzna tej pozycji, Margareta
Śliwicka, radzi, by czytać ją partiami, w zależności
od potrzeb i aktualnie przeżywanych problemów. Te zaś mogą
być rozmaite, co wskazują nazwy poszczególnych rozdziałów – brak
charyzmy szefa, jego „nieomylność i wszechwiedza”, firmowe tajemnice
i plotki, nierówne traktowanie pracowników, kłopoty z właściwą
ich oceną, manipulacja w firmie czy – o zgrozo! – przemoc.

Autorzy imponują oczytaniem i elokwencją nie tylko z reprezentowanej
dziedziny. Sprawnie także posługują się polszczyzną, pisząc wartko, na luzie a niekiedy dowcipnie. To rzadko się zdarza, ale tę książkę
naprawdę czyta się z przyjemnością. Nie zabrakło w niej również posługiwania
się przykładami z codziennej pracy obojga państwa (nawiasem
mówiąc, doktorów psychologii, trenerów i doradców).

Dodam na koniec, że „Jak być lepszym szefem. Inspiracje psychologiczne”
to pożyteczna lektura nie tylko dla pryncypałów. Wartościowe
nauki powinni z niej także wynieść specjaliści ds. public relations,
zwłaszcza tych wewnętrznych.

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ