Czwartek, 15 lipca 2010
WydawcaImpuls
AutorJoanna Kossewska (red.)
RecenzentJoanna Habiera
Miejsce publikacjiKraków
Rok publikacji2009
Liczba stron262


„Czy moje dziecko będzie chodziło do szkoły, uczyło się jak inne?”
– niepokoją się rodzice dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami
w rozwoju. Z tej książki dowiedzą się, na czym polega przygotowanie
malucha z autyzmem do szkoły, a także – jak uczyć go komunikacji
i zabawy.

Autorzy pokazują, jak przygotować dziecko do samodzielności,
jak odpowiadać na jego szczególne potrzeby emocjonalno-społeczne.
Znalazły się tu teksty specjalistów dotyczące szeroko pojętego wspierania
rozwoju – od diagnozy poprzez edukację, rozwój emocjonalny,
naukę przez zabawę i przez sztukę, przygotowanie do samodzielnego
życia. Znalazły się tu także scenariusze m.in. zajęć teatralno-muzycznych,
seksuologicznych, konspekty zajęć religii.

To lektura obowiązkowa dla szkół mających w gronie swoich
uczniów dzieci z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami. Dzięki tej
książce łatwiej będzie stworzyć programy dla placówek terapeutyczno-
szkolnych dla uczniów z autyzmem. To ważna propozycja dla
rodziców, dla psychologów i pedagogów oraz dla studentów tych
kierunków.

Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, nie tylko te autystyczne,
mają trudny start w życiu, w szkole, w kontaktach z rówieśnikami.
Ta książka stara się uczynić go łatwiejszym, a przede wszystkim
możliwym.

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ