W 2010 roku Helion opublikował znaczącą książkę zatytułowaną „Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera”, której autorami byli Alexander Osterwalder i Yves Pigneur, a która została „stworzona przez niesamowitą grupę 470 praktyków z 45 krajów”. Zgodnie z podtytułem był to „przewodnik dla wizjonerów, ludzi pragnących wyznaczać własne zasady gry i tych, którzy chcą podważać status quo – dla ludzi, którzy myślą o projektowaniu przedsiębiorstw przyszłości lub zmianie przestarzałych modeli biznesowych”, jak zapowiedzieli autorzy. Książka szybko stała się przebojem w środowiskach biznesowych, a także akademickich.
Idąc tym tropem gliwickie wydawnictwo opublikowało teraz kolejną książkę w tej samej szacie graficznej opatrzonej imprintem Onepress Exclusive. W obecnym otoczeniu biznesowym, gdy pomysły i wizje niemal natychmiast wdrażane są w życie, a jednocześnie tysiące innych koncepcji przegrywa i nigdy nie będzie zrealizowanych, autorzy zastanawiają się, „czy w tych warunkach da się prowadzić biznes? Czy w ogóle istnieje jakiś sposób, aby zapanować nad tym szaleństwem. Odpowiedź – zaskakująco – brzmi „owszem, istnieje”. Autorzy nazywają go projektowaniem, które „pozwala na podejmowanie lepszych decyzji biznesowych poprzez tworzenie nowych modeli biznesowych, proces obserwacji istniejących rynków, a także rozwiązywanie problemów i określanie potrzebnego zestawu narzędzi”. I to przesłanie jest pasjonujące, chociaż nie zawsze musimy się zgadzać z proponowanymi zaleceniami. Niewątpliwie jednak wielką zaletą książki jest interesująca i czytelna szata graficzna.