RECENZJE
ROZWIŃ WSZYSTKIE
Poniedziałek, 23 maja 2011
Jarema Drozdowicz, Maciej Bernasiewicz (red.)
Czym jest popkultura? Częścią naszego życia. Jaka jest? Wszechobecna, potężna i niejednoznaczna. Dzięki tej pracy poznamy ją bliżej – mechanizmy jej działania i nowe formy ekspresji. Dlaczego „dzisiaj wieś telewizją stoi”? Jaki wpływ mają na nas celebryci? Autorzy artykułów zebranych w tej książce przedstawiają nam sfery pop-kultury, z którymi mamy do czynienia na co dzień, […]
Poniedziałek, 23 maja 2011
Krystyna Bęczkowska
Literackie portrety dziewcząt i chłopców Krystyny Siesickiej, opowiadania Ewy Nowackiej, książki Anny Frankowskiej, Janiny Zającówny, Janusza Domagalika… Ci, dla których stały się pierwszymi przeczytanymi książkami, nigdy ich nie zapomną. Przypomina je także Krystyna Bęczkowska. Ideały, szkoła, wartości – przyjaźń, szacunek, pierwsze miłości, problemy rodzinne, honor, bohaterska postawa nastolatków wobec krzywdy i zła, determinacja w dążeniu […]
Poniedziałek, 23 maja 2011
Ewa Murawska
„Nie ma nic gorszego, jak nauczyciele osobiście sympatyczni, zwłaszcza jeżeli przypadkiem mają osobiste zdanie” – czy autorzy tej książki zgadzają się z Witoldem Gombrowiczem? Czy współczesny nauczyciel to: misjonarz wiedzy, czy mądry, krytyczny, wrażliwy pedagog, poszukiwacz drogi, tłumacz różnych możliwości wyboru, opiekun, entuzjasta, szlachetny konserwatysta, mądry realista… W jakim kierunku zmierza polska szkoła, skoro „polska […]
Poniedziałek, 23 maja 2011
Maja Pitamic
Poniedziałek, 23 maja 2011
Maria Adele Garavaglia
W serii „ Wielkie problemy naszych dzieci” Wydawnictwa WAM ukazują się ciekawe historie terapeutyczne, dotyczące rozmaitych problemów życia codziennego, które dotykają dzieci. Historie te mają służyć zwerbalizowaniu problemu, zrozumieniu lęków, obaw i niepowodzeń dziecka, w tym celu, aby mogło sobie z nimi radzić. Prezentowana pozycja opowiada o Marku, którego rodzice się rozwodzą. Marek przeżywa to […]
Poniedziałek, 23 maja 2011
Kamila Waleszkiewicz
„Każde dziecko jest zdolne. Problem z nauką czytania i pisania nie polega na tym, czy dane dziecko nauczy się czytać i pisać, tylko na tym, jakim sposobem i w jakim czasie to osiągnie” – przekonuje autorka. I uczy jak kojarzyć przedmioty, zjawiska i zdarzenia, lepiej czytać i pisać. Robić mniej błędów. Co będzie nam potrzebne […]
Poniedziałek, 23 maja 2011
Jan Wróbel
Dobra lektura szczególnie po pierwszych kilku miesiącach od rozpoczęcia roku szkolnego, gdy opada powakacyjna euforia, a przytłacza szkolna i jesienna codzienność przyprawiona stresem i fizycznym zmęczeniem. Jan Wróbel, dyrektor znanego stołecznego liceum „Bednarska”, uchodzącego za szkołę, która prowokuje do myślenia, prowokuje do myślenia również czytelnika, stawiając niekiedy kontrowersyjne tezy, ale pokazując system edukacji w sposób […]
Poniedziałek, 23 maja 2011
Monika Kowalczyk
Co łączy Kaligulę, Kubę Rozpruwacza, Wampira ze Śląska, Lukrecję Borgię i Elżbietę Batory? Krew na rękach. Zabijanie przynosiło im ulgę, rozkosz, satysfakcję. Bohaterami tej pracy są ci, którzy pozbawili życia co najmniej jednego człowieka. Zabójcy i mordercy. Zwykli, przeciętni, seryjni i przypadkowi. Ich osoby, jak i czyn i jego motywy przedstawione zostały w tej publikacji […]
Poniedziałek, 23 maja 2011
Joe Navarro, Marvin Karlins
Kolejna książka o body talk, pomyślałem sobie. Nic jednak bardziej mylnego, albowiem tę współtworzył były agent FBI, co stanowić może nie tylko haczyk marketingowy, ale i nadzieję na oryginalne podejście do tematu. W końcu kto jak kto, ale „oni” to dopiero umieją człowieka rozszyfrować! Już we wstępie autorzy informują nas, że 60-65 proc. komunikacji interpersonalnej […]
Poniedziałek, 23 maja 2011
Daniel Tammet
Dlaczego błękitnego? Bo to była środa, 31 stycznia 1979 roku. A środy są według Daniela niebieskie, podobnie jak cyfra 31. On przyjaźni się z liczbami. Uważa, że każda ma własną osobowość. Jedenaście jest przyjazne, pięć głośne jak uderzenie pioruna, trzydzieści siedem grudkowate jak owsianka, cztery ciche i nieśmiałe, 333 jest piękne, 289 brzydkie, a 117 […]