Czwartek, 15 lipca 2010
WydawcaImpuls
AutorŁucja Reczek-Zymróz
Recenzent(hab)
Miejsce publikacjiKraków
Rok publikacji2009
Liczba stron338


Szkoła wychowuje i kształci, podobnie jak dom rodzinny.
Dla dobra ucznia powinny ze sobą współpracować
– żeby dziecko lepiej się uczyło, rozwijało
swoje uzdolnienia, żeby zapobiegać niepowodzeniom
i motywować uczniów. Żeby proces ten
przebiegał sprawnie i bez zakłóceń, potrzebna jest
współpraca ze środowiskiem lokalnym. Czemu
służyć ma współpraca i na czym polega – dowiemy
się z tej książki.

Autorka przedstawia m.in. współdziałanie
szkoły ze środowiskiem lokalnym (czyli m.in. domem rodzinnym czy
gminą, zakładami pracy, świetlicą środowiskową) w sprawie wychowania,
kształcenia, opieki i profilaktyki oraz charakteryzuje metody, według
których ta współpraca przebiega. W jej badaniach wzięło udział ponad
10 nauczycieli, 20 rodziców oraz 20 przedstawicieli instytucji i organizacji
środowiska lokalnego Tarnowa i okolic. Jaki obraz otrzymujemy,
poznawszy wyniki tych badań? Jaką wagę przywiązują rodzice do kontaktów
ze szkołą? Co utrudnia tę współpracę, czy postawa nauczycieli
jest właściwa, czy rodzice i dzieci są otwarci na rozmowy? Jaki sposób
kontaktów wybierany jest najczęściej – rozmowy, wykłady, spotkania,
wycieczki czy jeszcze inny?

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ