Biblioteka Analiz zaprasza do udziału w szkoleniu „Dystrybucja na rynku książki – jak to działa?”

Szkolenie kierujemy do wszystkich wydawców:

  • do tych, którzy podejmują lub podjęli pierwsze kroki na rynku wydawniczym – posiądą wiedzę o strukturze rynku dystrybucji, jak i z kim to robić skutecznie, na co być przygotowanym
  • do tych z doświadczeniem w branży – będą mogli poznać inne spojrzenie, skonfrontować swoją wiedzę lub przeszkolić swoich pracowników.

Plan szkolenia:

1. Dystrybucja – element marketingu mix
– jaka jest rola dystrybucji w procesie sprzedaży?

2. Zmiany na rynku dystrybucji po 1995 roku
– jakie usługi zmieniły rynek dystrybucji?
– o czym trzeba pamiętać, aby ustrzec się przed stratami?

3. Jak zaplanować strategię dystrybucji?
– jakie usługi proponują firmy zajmujące się dystrybucją?
– jak właściwie ocenić własne potrzeby i czym się kierować przy
  wyborze partnerów do współpracy?
– Na czym polegają różnice pomiędzy dystrybutorem, wyłącznym
  dystrybutorem a hurtownią?

4. Podstawowe kanały dystrybucji dostępne dla Wydawców
– w jakie grupy je podzielić i od czego uzależniać?
– przykłady konkretnych firm dystrybucyjnych w danych grupach – co warto o nich wiedzieć?
– Dlaczego właśnie te firmy?
 
5. Czy już mogę rozpocząć dystrybucję książki?
– mam wydrukowaną książkę – nic więcej nie muszę robić?
– na co warto zwrócić uwagę i co przygotować, aby zainteresować  dystrybutorów i skutecznie rozpocząć dystrybucję?

6. Na co muszę być przygotowany/a w rozmowach z dystrybutorami?
– warunki handlowe – na co trzeba być przygotowanym?
– inne oczekiwania dystrybutorów – nie daj się zaskoczyć
– co robić gdy spotkamy się z odmową współpracy – to już koniec?
– jak przygotować się do rozmów o współpracy z dystrybutorami – od czego zacząć?
  
         
Prowadzący:
Dariusz Ciesielski
– absolwent podyplomowych studiów Zarządzania i Marketingu Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Uzyskał certyfikat w zakresie Stylów Kierowania nadany przez Voss+Partner GmbH i Business Centre Club. Planował, budował, szkolił i zarządzał strukturami sprzedaży największych dystrybutorów i wydawców. Jako specjalista w zakresie dystrybucji na rynku wydawniczym brał udział w audycie WSiP na zlecenie Agory S.A.
Wykładowca na Podyplomowych Studiach Polityki Wydawniczej i Księgarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.  Prowadził warsztaty z rozmów biznesowych (negocjacji). Doradca w zakresie budowy, optymalizacji struktur sprzedaży i marketingu Dystrybutorów i Wydawców. Wieloletni dyrektor handlowy, dyrektor sprzedaży, prokurent, członek zarządu w spółkach dystrybucyjnych i wydawniczych z Grupy PWN i koncernu Klett A.G.  

Informacje organizacyjne:

Miejsce: Warszawa

Czas szkolenia: 9.30 – 16.30, w tym dwie przerwy kawowe oraz przerwa obiadowa

Koszt udziału jednej osoby: 550 zł + 23 proc. VAT. Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, obiad, certyfikat uczestnictwa.

Kontakt w sprawie szkoleń:

Ewa Zając ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl,  tel. (22) 828 36 31

Ewa Tenderenda-Ożóg, ewa@rynek-ksiazki.pl