Każdy punkt szkolenia zakończony jest warsztatem, w którym uczestnicy budują strategię z wykorzystaniem zdobytej wiedzy (budowa strategii obecności w social media, odpowiedź na briefa, planowanie kampanii reklamowej w internecie, budowa strategii content marketingowej).

Szkolenie dedykowane jest dla branży wydawniczej. Omawiane realizacje i kampanie oraz budowa strategii dotyczą bezpośrednio osób z szeroko rozumianego rynku książki.

Program szkolenia:
1. Narzędzia marketingu internetowego
A) Serwisy społecznościowe i blogosfera
Jak serwisy społecznościowe zmieniają komunikację i zachowanie konsumenta. Omówienie serwisów społecznościowych, rodzaje i wykorzystanie. Social media oraz blogosfera w strategii promocyjnej.
B) Reklama internetowa
Planowanie kampanii reklamowej:
• Formy reklamy internetowej
• Niestandardowe rozwiązania reklamowe
• Ograniczenia i możliwości reklamy internetowej
Pomiar kampanii reklamowej:
• Unikalny a realny użytkownik
• Odsłona, emisja, wizyta
• Modele zakupowe (CPA, CPC, CPM, CPS, CPL, FF)
C) Email marketing
D) Planowanie kampanii w internecie:
• Budowa briefu i odpowiedź
• Analiza rynku online (dostępne badania)
• Mierniki efektywności
2) Content Marketing
Jak przygotowywać profesjonalne treści internetowe oparte na narzędziach multimedialnych. Inbound marketing, czyli sztuka bycia odnajdywanym w sieci. Zajęcia praktyczne z tworzenia dobrych treści. Budowa strategii content marketingowej.
• jak pisać teksty do internetu (webwriting)
• jak konkurować treściami w internecie
• techniki wpływu społecznego w treściach internetowych
• strona www i działania wg filozofii inbound marketingu
• budowa strategii content marketingowej
3) PR Online
Korzystanie z najnowocześniejszych narzędzi komunikacji w celu bezpośredniego dotarcia
do klienta, czytelnika, partnera biznesowego. Reagowanie na sytuację kryzysową.

Wykładowca

Barbara Stawarz: – Publishing and Marketing Director InnovaWeb Polska. Odpowiada za rozwój stron internetowych wydawnictwa, działania marketingowe oraz sprzedaż powierzchni reklamowej. Wcześniej zajmowała się projektami internetowymi w holdingu mediowym Hubert Burda Media m.in. jako Country oraz Community Manager. Pracę w mediach zaczęła w dziale internetowym dziennika Rzeczpospolita. Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Warszawskim oraz Studiów Podyplomowych Marketingu Internetowego w Szkole Głównej Handlowej. Prelegentka na konferencjach branżowych, wykładowca oraz szkoleniowiec. Pisze pracę doktorską z zakresu socjologii Internetu.

Informacje organizacyjne:
Termin i miejsce szkolenia: 4 października 2012 r., Warszawa, Centrum Konferencyjne GoldenFloor, Al. Jerozolimskie 123
Czas szkolenia: 7,5 godz. (9.30 – 17.00), w tym dwie przerwy kawowe oraz przerwa obiadowa
Koszt udziału jednej osoby: 650 zł (+ 23 proc. VAT). Przy zgłoszeniu minimum 3 osób z danej firmy – koszt uczestnictwa wynosi 600 zł od osoby. Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, jednodaniowy lunch, certyfikat uczestnictwa.

Zgłoszenia przyjmujemy do 24 września
Kontakt w sprawie szkoleń:
Ewa Zając ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl tel. (22) 828 36 31
Ewa Tenderenda-Ożóg, ewa@rynek-ksiazki.pl, tel. (22) 828 36 31

Organizator: Biblioteka Analiz Sp. z o.o., firma działająca na rynku książki od ponad dziesięciu lat, od sześciu lat prowadząca działalność szkoleniową. Prowadzenie naszych kursów powierzamy profesjonalistom, praktykom, którzy na co dzień udowadniają swe doskonałe umiejętności w danej dziedzinie, znakomicie zorientowanym w specyfice branży wydawniczo-księgarskiej.

Biblioteka Analiz Sp. z o.o.
ul. Mazowiecka 6/8 pok. 416, 00-048 Warszawa
tel. 022 828 36 31, tel/faks 022 827 93 50
www.rynek-ksiazki.pl