Biblioteka Analiz zaprasza do udziału w szkoleniu: „Merytoryczna redakcja publikacji matematyczno-przyrodniczych i technicznych”
Szkolenie skierowane dla redaktorów merytorycznych publikacji matematyczno-przyrodniczych i technicznych.
- Jaka jest rola redaktora redagującego tekst współczesnej publikacji matematyczno-przyrodniczo-technicznej?
- Z czego korzystać redagując publikację matematyczno-przyrodniczo-techniczną w dobie internetu? Warsztat redaktora merytorycznego
- Jak redagować publikację matematyczno-przyrodniczo-techniczną?
- Jak zorganizować treść publikacji matematyczno-przyrodniczo-technicznej?
- Jakie są elementy publikacji matematyczno-przyrodniczo-technicznej oraz ich rola w takiej publikacji?
- Czy istnieje związek między redakcją merytoryczną a koncepcją merytoryczną i marketingową oraz kręgiem odbiorców publikacji matematyczno-przyrodniczo-technicznej?
- Czy redaktor redagujący tekst publikacji matematyczno-przyrodniczo-technicznej powinien współpracować z autorem /tłumaczem? Redakcja merytoryczna a osobiste prawa autorskie
- Czy redaktor redagujący tekst publikacji matematyczno-przyrodniczo-technicznej powinien znać i monitorować proces produkcji (skład i druk) publikacji?
To tylko niektóre zagadnienia, jakie poruszymy w trakcie naszego kursu.
Prowadzący: red. Anna Szemberg – absolwentka Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego i były pracownik naukowo-dydaktyczny. Wydawca publikacji akademickich, naukowych i popularnonaukowych z wieloletnim doświadczeniem redaktora merytorycznego publikacji matematyczno-przyrodniczych, menedżera i dyrektora wydawniczego w Wydawnictwie Naukowym PWN.
Specjalistka w zakresie tworzenia i realizacji długofalowych strategii wydawniczych oraz planów wydawniczych m.in. dla akademickich publikacji matematyczno-przyrodniczych i technicznych, zarządzania procesem wydawniczym, wprowadzania nowych technologii na rynek wydawniczy.
Plan szkolenia:
Wydawca XXI wieku – rola redaktora redagującego tekst publikacji
- Redaktor merytoryczny pierwszym krytycznym czytelnikiem publikacji
- Różne rodzaje publikacji matematyczno-przyrodniczych i technicznych
- Różne pola eksploatacji
- Warsztat redaktora merytorycznego
Aspekt merytoryczny i marketingowy publikacji matematyczno-przyrodniczej, technicznej a jej szata edytorska i krąg odbiorców publikacji
• Redakcja merytoryczna / zagadnienia redakcyjne
koncepcja serii
koncepcja publikacji
recenzje wydawnicze i co z nich wynika dla redaktora redagującego tekst publikacji
apekt redakcyjny projektu wydawniczego – elementy tekstu, organizacja treści, spis rzeczy
metodyka wykładu (definicja pojęcia a moment jego pierwszego użycia)
• Czy istnieje związek między koncepcją graficzną publikacji i okładką a redakcją merytoryczną
Redakcja merytoryczna / zagadnienia edytorskie
• Założenia edytorsko-techniczne a kalkulacja kosztów projektu wydawniczego
• jak redagować publikacje matematyczno-przyrodniczo-techniczną?
• Elementy publikacji i ich rola w publikacjach matematyczno-przyrodniczych i technicznych
– rysunek, wykres, diagram, opisu wg polskich „norm” /obyczajów wydawniczych
– słownik, glosariusz
– ilustracja
– tabela, tablica
– pytania, zadania, testy / odpowiedzi, rozwiązania
– marginalia
– ramki, wyróżnione bloki tekstu (box)
– podsumowania
– przypisy, komentarze
– literatura, bibliografia
– powołania na literaturę, przypisy, inne elementy tekstu
– dygresje (np. elementy historii przedmiotu itp.)
– terminologia i oznaczenia – specyfika publikacji autorskiej i tłumaczonej
– terminologia i oznaczenia – jednolitość
– wzory matematyczne fizyczne chemiczne a interpunkcja
– transkrypcja nazw własnych (płeć uczonego!)
• Czy redaktor redagujący tekst publikacji powinien współpracować z autorem / tłumaczem?
– redakcja merytoryczna a osobiste prawa autorskie
• Czy redaktor redagujący tekst publikacji powinien znać / monitorować proces produkcji publikacji (skład i druk)?
• Przykłady i ćwiczenia praktyczne
Informacje organizacyjne:
Termin szkolenia: 14 kwietnia 2011 roku
Miejsce: Warszawa, Wydawnictwo Bellona, Grzybowska 77
Czas szkolenia: 9.30 – 17.00, w tym dwie przerwy kawowe oraz przerwa obiadowa
Koszt udziału jednej osoby: 550 zł + 23 proc. VAT. Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, obiad, certyfikat uczestnictwa. Przy zgłoszeniu minimum 3 osób z ramienia jednej firmy – koszt uczestnictwa wynosi 500 zł od osoby
Kontakt w sprawie szkoleń:
Ewa Zając, ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl, tel. (22) 828 36 31, 826 73 54
Ewa Tenderenda-Ożóg, ewa@rynek-ksiazki.pl, tel. (22) 828 36 25 (26).