W trakcie szkolenia odniesiemy się
do zagadnień prawnych, powiązanych ze wszystkimi obszarami działań
marketingowych, prowadzonych zarówno w kanałach tradycyjnych, jak i w
internecie:

•    Funkcjonowanie serwisu
internetowego – wymagania prawne, wykorzystanie materiałów chronionych
przez prawo  autorskie i odpowiedzialność właściciela za materiały
wprowadzone przez użytkowników serwisu
•    Prowadzenie kampanii marketingowych w serwisach społecznościowych
•    Zasady rozpowszechniania informacji handlowych, w tym mailingi i newslettery firmowe
•    Prowadzenie sprzedaży przez internet – obowiązkowe klauzule, niedozwolone praktyki
•    Zasady współpracy marketingowej z blogerami
•   
Organizowanie konkursów – praktyczne klauzule, bezpieczne dla wydawcy i
chronią-ce jednocześnie prawa autorów, obowiązki organizatora konkursu
•    Pozycjonowanie serwisów internetowych, marketing w wyszukiwarkach interneto-wych

Adresaci szkolenia:

•    Specjaliści Public Relations
•    Pracownicy agencji reklamowych
•    Specjaliści od social marketingu
•    Pracownicy działów handlowych
•    Administratorzy stron internetowych

Termin: 17 kwietnia 2014 r.
Warszawa, godz. 10-17.00

Program zajęć:

1.   
Serwis internetowy jako narzędzie marketingu w działalności
wydawniczej. Wybrane problemy prawne funkcjonowania serwisów
internetowych.
a.    Czy serwis internetowy podlega rejestracji jako tytuł prasowy?
b.    Jakie informacje muszą się znaleźć na firmowej stronie internetowej?
c.    Regulamin serwisu internetowego  (analiza przykładowych klauzul).
d.    Wykorzystywanie materiałów w firmowym serwisie internetowym.
•   
Materiały chronione prawem autorskim. Wykorzystanie fragmentów utworów
w działalności reklamowej. Nabywanie praw do materiałów przeznaczonych
do serwisu internetowego.
•    Wykorzystanie materiałów pochodzących z blogów (np. recenzji książek)
•    Podstrony „prasa o nas”
•    Wykorzystanie znaków towarowych
•   
Odpowiedzialność za zamieszczanie linków do zewnętrznych materiałów.
Najnowsze orzecznictwo Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.
•    Odpowiedzialność za materiały wprowadzane przez użytkowników serwisu (np. wypowiedzi na forum, recenzje itp.).
e.   
Ochrona domen internetowych. Co zrobić w sytuacji wykorzystania
naszego znaku towarowego lub nazwy przedsiębiorstwa w domenie
zarejestrowanej przez inny podmiot?
f.    Prawne aspekty
pozycjonowania serwisów internetowych. Wykorzysta-nie znaków towarowych,
nazw i oznaczeń przedsiębiorstwa jako słowo kluczowe w meta tagach i 
reklamach AdWords itp. Najnowsze orzecznictwo Europejskiego Trybunału
Sprawiedliwości.
g.    Niedozwolone praktyki marketingowe i reklamowe:
•    wypowiedzi  nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd, naruszenie renomy
•    fikcyjne postacie promujące produkty na forach internetowych
•    przejęcie stron na Facebooku
•    problem kryptoreklamy
•    reklama porównawcza
•    inne niedozwolone praktyki rynkowe i czyny nieuczciwej konkurencji 
•    jak chronić się przed nieuczciwymi praktykami prowadzonymi przez konkurencję. 
h.    Zasady współpracy marketingowej z blogerami (reklama na blogach, problem kryptoreklamy).

2.   
Zasady wykorzystania wizerunku w działalności marketingowej i
promocyjnej (np. celebrytów reklamujących publikacje, pracowników,
czytelników itp.)
a.    Zasady uzyskiwania zgody na wykorzystanie wizerunku.
b.    Analiza orzecznictwa sądowego związanego z naruszeniem praw do wizerunku.

3.    Zasady rozpowszechnienia informacji handlowej w internecie. 
a.    Pojęcie informacji handlowej.
b.    Zasady uzyskiwania zgody na przesyłanie informacji handlowej.
c.    Odpowiedzialność za przesyłanie niezamówionej informacji handlowej.
d.    Ochrona danych osobowych.

4.    Zasady sprzedaży książek w internecie (księgarnie internetowe).
a.    Zasady zawierania umów przez internet
b.   
Wymagania i konstrukcja regulaminu księgarni internetowej. Jakie zapisy
powinny się znaleźć w regulaminie; klauzule niedozwolone; analiza
poszczególnych klauzul.
c.    Ochrona praw konsumenta (obowiązki informacyjne, prawo do odstąpienia od umowy, zasady reklamacji)

5.    Zasady prowadzenia konkursów.
a.    Regulamin konkursu. 
b.    Nabywanie majątkowych praw autorskich do nagrodzonych prac oraz zasady wykorzystania przesłanych prac konkursowych.
c.    Ochrona danych osobowych uczestników.

Prowadzący:

Mec.
Roman Bieda:
  radca prawny w Kancelarii Maruta i Wspólnicy Sp. j.,
rzecznik patentowy. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej
oraz szeroko rozumianym prawie nowych technologii. W ramach pracy
zawodowej zajmuje się między innymi przygotowywaniem i negocjowaniem
umów wdrożeniowych, umów outsourcingowych, obsługą projektów związanych z
handlem elektronicznym, marketingiem internetowym oraz prawnymi
aspektami ochrony danych osobowych. Absolwent Wydziału Prawa i
Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończył między innymi
Podyplomowe Studium Prawa Konkurencji i Ochrony Konsumenta (Instytut
Prawa Własności Intelektualnej UJ) oraz Podyplomowe Studium Prawa
Własności Przemysłowej (Uniwersytet Warszawski). Pomysłodawca i opiekun
merytoryczny Studium Podyplomowego Prawa Nowoczesnych Technologii,
prowadzonego przez Polską Akademię Nauk. Wykłada przedmioty związane z
prawem własności intelektualnej oraz prawem internetu w Wyższej Szkole
Europejskiej im ks. Józefa Tischnera w Krakowie, Szkole Głównej
Handlowej i Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Autor artykułów
prawniczych w prasie specjalistycznej. Prowadzi zajęcia z prawa
gospodarczego w ramach Executive MBA in IT organizowanego przez
Zachodniopomorską Szkołę Biznesu. Prelegent na szeregu konferencji
branży IT. Prowadzi również szkolenia związane z prawem IT.


Zgłoszenia przyjmujemy do 2 kwietnia 2014 r.

Termin i miejsce szkolenia: 17 kwietnia 2014 r., w godz. 9.30-17.00, Warszawa

Koszt udziału jednej osoby:
600 zł od osoby + 23 proc. VAT (koszt obejmuje: udział w szkoleniu,
materiały szkoleniowe, serwis kawowy, obiad, certyfikat uczestnictwa).
Przy zgłoszeniu minimum 3 osób z danej firmy – koszt uczestnictwa wynosi
550 zł od osoby.


Kontakt w sprawie szkoleń:

Ewa Zając: ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl
Ewa Tenderenda-Ożóg: ewa@rynek-ksiazki.pl

tel. 22 828 36 31, tel./ faks 22 827 93 50
www.rynek-ksiazki.pl/szkolenia

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?