Biblioteka Analiz zaprasza do udziału w szkoleniu: „Public Relations na rynku wydawniczym”. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z możliwościami działań public relations na rynku wydawniczym. Podczas praktycznych zajęć kursanci będą mieli okazję poznać i nauczyć się jak można stosować narzędzia PR w obszarze media relations, komunikacji z czytelnikami, budowaniu wizerunku wydawnictwa, a także poszczególnych tytułów.  

• Jak się wyróżnić?
• Prowadzić działania PR samodzielnie czy z pomocą agencji?
• Jak przyciągnąć uwagę mediów?
• Jak trafić do czytelników dzięki Internetowi?
• Czy organizować akcje specjalne?
• Czym dla wydawcy jest kryzys wizerunkowy?

W trakcie szkolenia otrzymacie Państwo wskazówki jak przygotować profesjonalne, niesztampowe materiały dla dziennikarzy, jak promować książki nie uszczuplając budżetu reklamowego,
jak wykorzystać sieci społecznościowe i blogi w promocji firmy i jej produktów oraz jak radzić sobie
w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowych.

Na szkolenie zapraszamy:
• osoby, które odpowiadają w wydawnictwach za działania reklamowe, kontakty z mediami
• pracowników działów marketingów
• osoby odpowiedzialne za kreowanie wizerunku firmy na zewnątrz

Program szkolenia:

1. Korzyści z public relations.
2. Samodzielnie czy z agencją?  Organizacja działań PR.
3. Pierwsze kroki czyli budowa strategia:
• analiza potrzeb,
• grupy docelowe i ich potrzeby komunikacyjne,
• taktyka – narzędzia i techniki PR do zastosowania na rynku wydawniczym. 
4.  Współpraca z mediami – warsztat:
• komunikacja aktywna i reaktywna,
• jak wzbudzić zainteresowanie mediów,
• kreacja materiałów prasowych,
• pozyskiwanie i obsługa patronatów medialnych,
• kontakty z dziennikarzami.
5. Aktywność komunikacyjna w internecie
• jak wykorzystać własną stronę internetową
• kontakt z blogerami
• aktywność w mediach społecznościowych
6. Eventy, konkursy, akcje specjalne.
7. Uwaga – kryzys!
• analiza sytuacji kryzysowych polskich wydawnictw
• zasady komunikacji kryzysowej

Swoją wiedzą podzieli się z Państwem Urszula Podraza:
Ekspert public relations, trener, wykładowca akademicki. Specjalizuje się w PR kryzysowym, PR kultury i public affairs.  Pracowała w Radiu Kraków (jako dziennikarz i szef promocji), Instytucie Książki i Międzynarodowym Centrum Kultury (jako specjalista public relations), Agencji Wenecja (PR Manager) i Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim (doradca Wojewody Małopolskiego). Obecnie jest rzecznikiem prasowym Kraków Airport.
Autorka licznych publikacji w prasie branżowej, a także poradnika „Współpraca z mediami” oraz książki „Kryzysowe public relations”.

Informacje organizacyjne:

Termin szkolenia: 28 sierpnia 2012 r.
Miejsce: Warszawa,  Centrum Konferencyjne Golden Floor mieszczące się w Millennium Plaza – al. Jerozolimskie 123A

Czas szkolenia: 9.30 – 17.00, w tym dwie przerwy kawowe oraz przerwa obiadowa
Koszt udziału jednej osoby: 500 zł + 23% VAT (przy zgłoszeniu powyżej trzech osób z danej firmy – 450 zł + VAT od osoby).  Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, obiad, certyfikat uczestnictwa.

Zgłoszenia przyjmujemy do 20 sierpnia 2012 r.

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o kontakt:
tel./faks 22 827 93 50, tel. 22  828 36 31,

 Ewa Zając ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl                                   
 Ewa Tenderenda-Ożóg:  ewa@rynek-ksiazki.pl

 

Organizator: Biblioteka Analiz Sp. z o.o., firma działająca na rynku książki od ponad dziesięciu lat, od ponad pięciu lat prowadząca działalność szkoleniową. Prowadzenie naszych kursów powierzamy profesjonalistom, praktykom, którzy na co dzień udowadniają swe doskonałe umiejętności w danej dziedzinie, znakomicie zorientowanym w specyfice branży wydawniczo-księgarskiej.