MiejsceWarszawa
Termin26 września 2017
Cena550 + VAT
Zapis do18.08.2017

Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych w firmach za tworzenie oferty wydawniczej, organizację pracy nad projektami wydawniczymi i realizację budżetu w zakresie prowadzonych projektów.

 

  • Jak stworzyć dobrą ofertę wydawniczą? Co składa się na program i plan wydawniczy?
  • Jak przygotować atrakcyjną koncepcję publikacji, serii wydawniczej?
  • Jak efektywnie i skutecznie pracować nad projektem wydawniczym? Jakie są etapy pracy nad książką i serią?
  • Elementy składające się na książkę, czy „produkt” – na co zwracać uwagę?
  • Jak i gdzie szukać źródeł finansowania publikacji?
  • Jak zawrzeć poprawną umowę  wydawniczą – zarys kluczowych zagadnień.
  • Jak pogodzić odpowiedzialność i etykę RI/ W z prawami  rynku?

– to tylko niektóre zagadnienia, jakie poruszymy w trakcie naszego kursu.

Program szkolenia:

Tworzenie strategii, programu i planu wydawniczego

  • konkurencja – co to oznacza i na co zwracać uwagę
  • potrzeby rynku, otoczenie rynkowe
  • jak „zdobyć” projekt wydawniczy – proces „walki” o projekt polski i zagraniczny

 Włączenie projektu wydawniczego  do planu

  • aspekt merytoryczny projektu wydawniczego: ocena własna, recenzje, opinie
  • aspekt marketingowy projektu wydawniczego: tytuł, krąg odbiorców, nakład, cena, okładka, termin, program działań promocyjno-reklamowych

Koncepcja publikacji: rodzaj publikacji, „dla kogo, po co i dlaczego?”, wyposażenie publikacji

 Koncepcja serii wydawniczej: tematyka, krąg odbiorców, dynamika, lokomotywy serii

 Aspekt  finansowy projektu wydawniczego  

  • kalkulacja kosztów projektu wydawniczego
  • pozyskiwanie finansowania zewnętrznego

 Tok pracy nad projektem wydawniczym: od pomysłu do premiery – etapy pracy, harmonogramy, jak dotrzymywać terminów

 Prawo autorskie a zadania RI/ W – zarys kluczowych zagadnień

  • pola eksploatacji
  • pozyskiwanie praw
  • umowy wydawnicze
  • materiał zapożyczony

 Odpowiedzialność i etyka RI / W a prawa rynku

Dyskusja, pytania

 

Szkolenie poprowadzi Anita Musioł, absolwentka lingwistyki stosowanej oraz studiów amerykańskich na UW, wieloletnia wydawczyni książek, związana z rynkiem książki od 1998 roku. Przez ponad 15 lat kierowała redakcjami wiodących polskich wydawnictw w firmach Egmont Polska (2002-2011), Świat Książki (2011-2013) i Grupa Wydawnicza Foksal (2013-2016). Była odpowiedzialna za strategie, budżety i plany wydawnicze oraz cały proces wydawniczy, łącznie z działami praw i produkcji. Przez jej ręce przeszły tysiące książek różnych gatunków – od książek dziecięcych i młodzieżowych, poprzez poradniki i książki kulinarne, po literaturę popularną i prozę z najwyższej półki. Po rozstaniu z Grupą Wydawniczą Foksal pod koniec 2016 roku postanowiła założyć własne, kameralne wydawnictwo specjalizujące się w prozie zagranicznej. Pierwsze książki Wydawnictwa Pauza będą dostępne na rynku w 2018 roku.

 

Informacje organizacyjne:

Termin szkolenia:  26 września 2017 r.,  w godz. 9.00-16.30

Miejsce: Warszawa

Koszt udziału jednej osoby: 550 zł  + 23 proc. VAT (koszt obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, obiad, certyfikat uczestnictwa). Przy zgłoszeniu minimum 3 osób z ramienia jednej firmy – koszt uczestnictwa wynosi 500 zł  + VAT od osoby.

 

Formularz zgłoszeniowy:

pdf: formularz_Redaktor_inicjujacy_w_wydawnictwie_26_09_17

doc: formularz_Redaktor_inicjujacy_w_wydawnictwie_26_09_17

 

Zgłoszenia na szkolenie przyjmujemy do 18 września.

Kontakt w sprawie szkoleń:

Ewa Zając: ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl

Ewa Tenderenda-Ożóg: ewa@rynek-ksiazki.pl

tel. 22 828 36 31

www.rynek-ksiazki.pl/szkolenia

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?