Wtorek, 19 listopada 2024
Fenomen na międzynarodową skalę

Wydawnictwo Media Rodzina wydało właśnie 20-milionowy egzemplarz serii książek o Kici Koci.

Cykl autorstwa Anity Głowińskiej stał się fenomenem kulturowym, który zachwycił pokolenia dzieci i dorosłych w Polsce, zyskując sympatyków i uznanie również na arenie międzynarodowej.

Justyna Kardasz, prezes Wydawnictwa Media Rodzina, wyznaje, że od pierwszego szkicu „Kici Koci” czuła, iż kotka ma w sobie wyjątkowy dar przemawiania do najmłodszych czytelników. „Od momentu, gdy pokazałam pierwszą książkę swoim córkom, nie miałam wątpliwości. Dzieci nigdy się nie mylą” – powiedziała Kardasz, podkreślając, jak szczególną rolę Kicia Kocia odgrywa w edukacji i rozwoju wyobraźni najmłodszych.

Seria „Kicia Kocia” to już nie tylko 75 książeczek w języku polskim, ale również 20 tytułów przetłumaczonych na język angielski, wspierających przedszkolaki w nauce. Książki zostały przetłumaczone także na kilka innych języków i wydane w Europie.

Animowany film „Kicia Kocia mówi: Dzień dobry!” w zaledwie półtora miesiąca przyciągnął ponad 250 tysięcy widzów, zdobywając pierwsze miejsce w box office podczas premiery. Co więcej, serial „Kicia Kocia” od niemal roku utrzymuje się w top 10 na polskim Netflixie, a zainteresowanie nim nie słabnie.

Według rankingu magazynu „Wprost”, autorka „Kici Koci” zajmuje miejsce na podium najlepiej zarabiających pisarzy w Polsce, plasując się tuż obok takich postaci jak Remigiusz Mróz. Ten ostatni nie omieszkał żartobliwie wspomnieć o przygodach kotki w najnowszej odsłonie swojej bestsellerowej serii o Joannie Chyłce.

Dla Anity Głowińskiej, autorki serii, „Kicia Kocia” to nie tylko książka, ale przede wszystkim przestrzeń na trudne tematy bliskie dzieciom, jak emocje, tolerancja czy odwaga. Jak podkreśla, impulsem do stworzenia sympatycznej kotki było pragnienie przekazania dzieciom treści, które odzwierciedlają ich codzienne doświadczenia i uczucia, co znacząco przyczyniło się do sukcesu serii. Fenomen „Kici Koci” to dowód, że literatura dziecięca może być nośnikiem wartości w sposób atrakcyjny i autentyczny.

„Kicia Kocia” to marka

Mała kotka gości dziś nie tylko na półkach z książkami, ale także na różnorodnych produktach dla najmłodszych – od zabawek, maskotek i ubrań (dostępnych m.in. w Smyku, Reserved i Sinsay), po plasterki na skaleczenia, puzzle, kosmetyki dziecięce i artykuły imprezowe.

Jej popularność wzrosła do tego stopnia, że w wielu polskich miastach i gminach nadano jej imię placówkom edukacyjnym, a personel w szpitalach nosi odzież i obuwie medyczne z wizerunkiem Kici Koci.

„Kicia Kocia” to zarejestrowany znak towarowy chroniony przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej oraz Urząd Patentowy RP. Wydawnictwo Media Rodzina, jako wyłączny przedstawiciel marki, zaprasza firmy zainteresowane współpracą licencyjną do kontaktu pod adresem: wydawnictwo@mediarodzina.pl.

 

 

Podaj dalej
Źródło: Media Rodzina